Forum \ Dator och internet
|
Datorn startar om.. |
Kenneth57
2006-08-24 20:37 |
... när man stänger av den, och att den samtidigt är kopplad till ett kabelmodem via nätverkskort (ISP = ComHem). Har en bekant som råkat ut för detta, när han för första gången anslöt datorn med en Ethernet-kabel till sitt nya kabelmodem. Misstänker starkt nå´n "Wake-on-LAN"-inställning på nätverkskortet, men finns det nå´n annan funktion i XP som kan köra över nättverkskortets inställningar, och åstadkomma detta ? Om man rycker ut RJ-45-sladden från datorn, och därefter stänger ner den, så fortsätter den att vara avstängd. Tacksam för tips och förslag. |
Antal svar på detta inlägg: 3 |
Göcke
2006-08-24 20:40 |
Kenneth57 , har du testat din teori
|
dhoffe
2006-08-24 20:44 |
Man kan stänga av Wake on Lan i BIOS också, testa det ska du få se..../dhoffe
|
Kenneth57
2006-08-24 21:11 |
Hej Göcke, dhoffe, Personen ifråga sitter 50 mil härifrån, men jag kommer få möjlighet att kolla det i mitten på nästa vecka, då jag skall dit... ville bara förbereda mig lite. Jo, jag vet att Wake-On-Lan går att påverka i BIOS - om funktionen finns, men vet inte om det är ett separat nätverkskort, eller om det är möjligtvis onboard på moderkortet. Återstår att se. Således ingen XP-inställning, mer än möjligtvis under konfigurationen av LAN-kortet... Tack för hjälpen. |
Till: Forum \ Dator och internet |
^ Till sidans topp |
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem