Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Make Help

Make Help

På jobbet får vi ofta samtal från säljare som vill sälja bland annat kontorsmaterial till förmån för olika välgörande organisationer. Ofta är det MediaPool som ringer till förmån för dessa. MediaPool har det stått mycket om i tidningarna att de gör enorma vinster, har en styrelse med skyhöga löner osv. Inte direkt några man vill skänka pengar genom. Därför har vi slopat dem.
Nu har vi fått erbjudande genom ett företag som heter Make Help, som vi inte hört talas om, till förmån för barnsjukhus. Är det någon som känner till dessa och om de driver företaget på samma vis som MediaPool?
Antal svar på detta inlägg: 4
http://www.make-help.com/content.aspx?id=1792c280-3921-42e8-a82f-fb4ed3a8ea18

Kan det vara dessa du menar?

Mvh
Sven
Ja hemsidan har jag hittat, men där lär de ju inte gärna själva berätta om de behåller den största delen av pengarna själva.
Telamundo !

Utan att anklaga vare sig den ena eller andra,kan jag nog påstå att dom
som håller på med sådant mygel,som du beskriver,är inte pålitliga.

Jag läser mellan dina rader att du själv är skeptisk.He,he

En kollega till mig köpte karbonpapper,av en engelsman.Han trodde han
var med i en tävling,och köpte 1000 st.Vad han inte visste var att han
köpte 1000 förpackningar.Efter en tid backade ASG in på gården och
levererade 2 pallar med karbonpapper a 600kg/st.

Han har karbonpapper i nästa liv oxå.He,he
Annons
Leiake: Karbonpapper kan man ju aldrig få för mycket av : )

Läste lite noggrannare på Make Helps hemsida och de har själva skrivit att 10% av priset går till ändamålet. Det tycker jag är klent, men de skryter nästan med det. Nog för att man får produkter för priset också, men 10% är ändå lite. Blir nog ingen business där. Bättre att skänka pengar direkt till organisationerna. Jag tycker det är fult att det förekommer så mycket tiggeri med den metoden.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem