Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Futaba Humanoid Robot

Futaba Humanoid Robot

nu tappar vi snart mark till robotarna
förstår inte varför jag känner mig så stel i kroppen

http://www.youtube.com/watch?v=Ce9AswIM4ls
Antal svar på detta inlägg: 7
Göcke !

Hade den varit lite större så kunde du haft till att skotta snö med.He,he

Såg du när den ramlade så klev den upp själv.Fantastiskt.

Jag måste berätta att jag fick liv i min dator efter 14 timmar och 23 minuter.
Det lutar åt att jag inte varit uppmärksam på att dom i nästan alla
program bifogar Toolbar.Kolla noga så det inte är bock i en ruta.

Jag körde SÖK Toolbar.Då hade jag 3 Google och 2 MSN och så något
mer liknande toolbar.Undra på att datorn fick hicka.Stackarn.Sedan
avinstallerade jag HP:s systemåterställning.Jag har ju Windows.Där var
nog det stora felet.

Hädanefter så kommer jag att läsa på innan jag bockar i Do YOU AGREE.
Gör ni det oxå så slipper ni mycket trubbel.Alla går ju ihop med Google.

Jag tycker det är roligt att prova nytt,men det får inte ta en sådan tid att
rätta till.Men man blir ju glad när det "sprätter till" i datorn.
Otrolig förmågaatt ramla, kliva upp etc.
Tror du att denna robotär programmerad till just dessa rörelser, att röra sig i rummet utan att springa i väggen eller har denvia kamera och sensorer så att den känner av om den är på väg att springa i väggen?
Sedan gammalt har ju ABB varit framgångsrika i att programmera (lära upp) industrirobotar att göra moment i st f människor. Kan var målning, svarvning etc.
Det var en dj-a fart på roboten på videon. Självklart kommer en stark utveckling på det området. Men då försvinner ju en massa jobb. Undrar om Littorin tänkt på detta?
Jag har grunnat på hur man skulle kunna hitta en produkt som via maskiner, styrning etc skulle innebära att jag på morgonen startar upp med de data som gäller och sedan arbetar maskinen/erna hela dan, plockar ned i kartonger och lägger på pallar så att Posten sedan kan hämta kollina. Faktureringen gick väl även att automatisera. Skulle på detta sätt kunna hålla kunkurrenskraftiga priser och tjäna bra med pengar och leva ett bra pensionärsliv. Men det är väl en utopi.....Kanske idén kommer i nån dröm - jag har ett block liggandes bredvid sängen så jag kan notera om ....
jo den var för liten för snöskottning, men bara det är en prestation att ramla baklänges och resa sig upp. hur den körs vet jag inte
de kan ju ha kört rörelserna och återupprepar dem. som de gjorde med ASEA robotarna.
testade filmen på en 10åring och det var 'ooo en sådan vill jag ha' dirrekt.
Annons
Humm... Samma reaktion från en 27-åring också
Men jag skulle självklart endast vilja ha den för min ettåriga dotters skull
Den här är väl häftig..?

http://www.youtube.com/watch?v=gD1tjTsBsJc
Undrar hur länge till innan vi ser humanoida robotar på marknaden ?

Vore väl kul att ha en robot hemma som kunde utföra en massa hemarbete när man själv är på jobbet och sen kunna servera middag och kaffe när man väl kom hem, för att inte nämna fylla på i koppen eller poppa popcorn när man tittar på en film....

Undrar sen varför alla humanoida robotar man såg i filmerna var modellerade som tjejer....kanske en teknikers dröm att fixa till en tjej med en "OFF" knapp...

Nä, seriöst...det finns nog en annan anledning

//Breeze
Har en självgående damsugare! kanon! rekomenderas!

Och var ej oroliga för nu så exporteras ca 3000 jobb per år från Sverige till låglöneländer, så några rika får börja betala skatt hedanefter

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem