Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbands bolaget

Bredbands bolaget

Är det någon här på forumet som har eller haft brebandsbolaget genom telefon jacket? fungerar det bra ? Funderar på att skaffa det. Har haft comhem men det blev dyrare och dyrare tycker jag. Tänker skaffa bb bas det vill säga 8in och 1 ut. och telefon ingår.
Antal svar på detta inlägg: 8
Jag har BBB på både bredband och telefoni och det fungerar alldeles utmärkt. Var lite problem med stabiliteten de första veckorna(för 1,5 år sen) men nu är det aldrig några problem.
Ja, jag har haft bredbandsbolagets IP-telefoni sedan de startade med det. Jag är nöjd med det å har aldrig haft några bekymmer med det. Så jag kan varmt rekommendera deras telefoni.

Lycka till!!
Själv har jag BBB 100/10 och det funkar asfint. Jag har bredbandet via fiber. Detsamma gäller telefoni.
Funkar asfint..... förutom när det är strömavbrott eller åska då :)
Annons
Visst är det bra att slippa de fasta abonnemangskostnaderna med bredbandstelefoni.. Super!! Själv använder jag Tele2. Fungerar absolut klockrent och är faktiskt billigare än BB...Så jag kan rekommendera Tele2...

Lycka till
Tack för alla svar!! Jag sitter just nu på jobbet ,så jag åter kommer om hur det går . Detta är värdens bästa startsida!!
BBB får inte bra betyg över lag men jag har aldrig haft några problem med dem, förutom att de är inte så kunniga i sin support.
Men en del beror på avstånd mellan dig och stationen och kvalite på din koppartråd. Själv bor jag 2700m från stationen och har 11ner och 1upp, vilket jag får vara väääldigt nöjd med.
ADLS är ju envägs komunikation så man kan inte bergära allt för mycket.

Telefoni via bredband kan jag inte säga mycket om mer än att jag inte är imponerad av kvaliten hos dem jag har pratat med som har det.
Funderar själv på att byta till comhem , men bara om de kan garantera att jag får högre download än vad jag har nu
Nu betalar jag 349kr för upp till 24mbit och får ut 11mbit. Hade jag bott närmare station hade jag fått högre och det är inte aktuellt å flytta
Med BBB går det inte att ringa betal samtal ex. betala sina annonser på blocket eller vissa tävlingar. Detta gick inte när jag hade BBB vet ej om dom ändrat det, men övrigt var jag mycket nöjd.
Jag har bara dåliga erfarenheter av BBB, Det tog dom ca 3 veckor att få telefonen att fungera, när den väl fungerade så strulade den utan att överdriva 4 dar i mån som den inte fungerade alls, man fick liksom som vana att ringa deras kuntjänst (låååång väntetid) för att dom sedan startade telefonen igen, samma sak med bredbandet, dom har haft tekniker här 2 gånger som konstanterat att det inte är några fel!!!

Nu när jag vill säga upp abonnemanget så försökte jag faxa avslutnings avtalet till faxnummret dom anger på avtalet, det nummret fungerade inte så jag ringde kundtjänst(lååång väntan) och fick ett nytt nummer faxade dit, har inte hört ifrån dom på 2 veckor så jag får ringa dom imorgon igen........ SUCK

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem