Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Teknikens under

Teknikens under

Igår kl 17.10 fick jag ett e-mail från en kusin i California, hon undrade om hon fick bjuda över mig att fira jul å nyår med släkten där (Jag var inte svår att avtala), men visst är det fantastiskt. 3 timmar senare var resan bestämd, jag hade en s.k elektronisk biljett utskriven på min dator, och det bär av imorgon. Det visar ju också hur liten världen har blivit, när min mor åkte över för 40 år sedan, var det planerat ett år i förväg, det var pass o visum resecheckar eller kontanter, räkningar skulle betalas i förskott, nu har man sitt kort o sitt pass o klarar sig utmärkt, så inte var allting bättre förr, även om man ofta får för sig det.

Önskar med detta också alla på IS en riktig GOD JUL, och ETT GOTT NYTT ÅR:
Antal svar på detta inlägg: 4
Ja du det går snabbt nu för tiden me det mesta å visst är det skönt att slippa vänta på visum å fixa me räkningar osv *L*

Önskar dig en trevlig resa Och en God Jul och Gott nytt år

Har oxå testat på teknikens under. I sommras så bokade jag en resa till Island samma dag som jag skulle åka. Hur bra som helst . Nackdelen är väl kanske att man inte får gå och längta och vänta på sin resa som man gjorde förr. Men å andra sidan så brukar det ju bli som roligast när man inte planerat en massa i förväg

//Marie
Hoppas du får en riktig god jul o gott nytt år i amerika o en trevlig resa.
Annons
Tackar så mycket för hälsningarna, klockan är nu 02.45, om en timme bär det iväg över bron till Köpenhamn, så är äventyret igång.

God Jul o Gott Nytt År!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem