Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

XML-fil

XML-fil

Finns det nån möjlighet o hämta hem XML-filer nånstans eller måste jag köpa excel för att få tillgång till filen.

Antal svar på detta inlägg: 7
gör så här. högerklicka på tex skrivbordet där väljer du New, ny fil eller vad det heter i ditt windows och välj att skapa en textfil. När du skapat textfilen på skrivbordet väl rename, byt namn på den och sedan döper du den till filnamn.xml och sparar o vips så har du en xml fil weeeeee..

ja en förutsättning för renamingen är att du har visa filändelse påslaget. annars kan du gå runt det igenom att öppna textfilen i tex notepad och välja spara som och på slutet där skriva in .xml.

Så kan du göra fler tusen xml filer. Är det inte fantastiskt? :)
Seniorita , du kan hämta hem vilka filer du vill.

Open Office stöder open_xml om jag inte minns fel.

och en editor för xml
http://openexeed.sourceforge.jp/index.php

om du inte testar det Rob föreslår.

Notepad , kan man använda till mycket
Problemet uppstår när jag ska skicka mina bongar till ATG, när jag trycker på Browse så finns det inga filer. Jag har open office och jag har försökt ladda hem Xml men när jag försöker igen så hittar jag inte filen. Jag fortsätter o jobbar på det ett tag till!

Tack iallafall för hjälpen o God jul på er!
Annons
hmm ska du skicka bongen till ATG eller ska du ladda hem en XML fil?
Vad är bongen i för format? du snacka om excel i första inlägget bara så du vet så har XML-standarden inget att göra med excel. Excel använder som standard xls eller xlsx filer vilket är något helt annat.
Vill bara tala om att problemet är löst, men hur vet jag inte! Jag har iallafall lyckas exportera i XML.

God fortsättning!

Anna
Seniorita !

Har nu testat reducerade system. Det var inte någon höjdare precis.
Jag återgår till vanliga system. Där har jag större framgång.

Bra gjort att du fick iväg filen till ATG. Jag kopierade den och anslöt till
ATG. Det gick bra. Men utskrivningen av kupongerna 264 st. blev seg.

Reducerade system är för mig ett avslutat kapitel och strös ut på min
minneslund, som ett misslyckat försök att lura mammon. He,he
leike

Jag tog oxå bort det som var gratis , köpte sen hem det mer kända som börjar på J, det var detta jag körde för några år sen. Fick ialla fall 4 st 5:or
ikväll så det kanske tar sig efter lite övning. Systemet var på 38 bongar
o kostnad 180 kr. Har jag lite tur framöver kanske jag kan få tillbaka inköpspriset.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem