Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Gräsklippare

Gräsklippare

Köpte en självgående gräsklippare för 17 år sedan. Idag går jag ut och
häller på lite bensin. Drar i snöret 2 ggr. Pang, så startar den. Då har den
förvarats under altanen i alla år.

Behöver jag säga att det är kvalitet. Briggs& Stratton. Man blir stum.
Fler som håller med.
Antal svar på detta inlägg: 6
Min dotter har nyligen flyttat till en lägenhet med en liten inhägnad gräsplätt kanske 1,5x3, tror inte din klippare hade passat där, hon får väl ta fram en sax.

Imponerande med din gräsklippare, av namnet låter den engelsk, det brukar borga för kvalite!
Vi har en stor klippare som man sitter på.Jag är lite för lätt.Den stannar så fort man reser lite på rumpan.Jag får inte igång den själv .Man måste sitta för att kunna starta
Christina !

Mycket skall man höra inn....... Men detta var en rolig variant. Hur mycket
väger du. 30 kg, eller....??? Går det inte att lösa på något sätt. Jag ser
ju hur ledsen du är. Ha,ha!!

Flytta startknappen, eller är det nyckel.
Annons
Christina. Det är ju bara så att på en åkklippare måste det finnas en säkerhetsbrytare i sitsen. Bara för att man inte skall få tånaglar klippta längre än vad som är brukligt. Men det går att justera denna brytare lite så att den inte är så känslig. Att du inte kan starta den utan att du sitter på den blir ju narturligt aftersom den bryter tändströmmen. Kanske lite som leiake antyder flytta knappen om den sitter så du måste lyfta på ändalyckten för att nå den.
På en vanlig motordriven gräsklippare finns ju även en säkerhetsbrytare i dag, ett handtag du måste hålla in för att kunna starta.
Annars finns ju alltid möjligheten Christina, att köpa ett viktbälte i en affär som säljer sportdykarutrustning.
Det är nyckel. Jag får väl använda viktbälte.När jag ska ta tag i handtaget så når jag inte.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem