Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Hur se TV gratis på datorn?

Hur se TV gratis på datorn?

Hej!
Jag har hört att man kan se svenska TV-program gratis på datorskärmen genom datorn. Hur hittar man kanalerna och hur gör man för att kunna se dem? Jag vill t.ex. kunna se TV3 och TV5 på datorn direkt via bredbandet utan att använda mig av TV-apparaten. Jag använder en PC med Windows XP, har inte MediaCenter.
Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 7
LenaBo!

Jag tvivlar på att det går. Möjligen webbtv med Nyheter. Detta är ju
reklamkanaler som ingår i ett paket, med månatlig kostnad.

Jag tittade på www.tv3.se men kunde inte hitta mer än nyheter.

www.svt.se är ju grönt, men dom andra vill nog ha några kronor.
Jag har 30 kanaler för 130:-/mån. Jag tittar på 5 max.
www.tv3.se har vissa program utlagda (TV3, TV6, TV8, Viasat Sport). Klicka på Webb-TV

Nyheter och en del svenska produktioner.
Tack för era svar!
Jag har kabel-TV genom ComHem och bredband genom Bredbandsbolaget. Kan det på något sätt gå att utnyttja så vi får kabel-TV-kanalerna till datorn? Vi har bara en TV och ett antennuttag, men tre datorer. Jag hade hoppats på att kunna använda datorerna i stället för att behöva köpa fler TV-apparater om vi i familjen skulle vilja se på olika kanaler samtidigt. Det finns inga TV-kort i datorerna. Finns det någon annan lösning eller är enda möjligheten att köpa en till TV och någon sorts antenndelare?
Annons
Var ju inte dessa kanaler du sökte, men på denna sida: http://www.tvnor.org/index.htm
Kan du i menyen "Choose Country" och välj Sverige, så finns "The Voice "och "ZTV" att se där.
Finns också fem Norska kanaler och tre Danska bl.a!
LenaBO: Det är nog antenndelare samt TV-kort till datorerna som gäller då.

Det går att hitta vissa kanaler på Internet, men det är sällan lagligt gjorda utsändningar och de läggs då ofta ner eller flyttar runt så det blir krångligt att hålla reda på dem.
Kolla på gratistv.nu där finns både svenska och utländska kanaler.

Annars så är det till att skaffa tv kort. Jag köpte ett USB kort
på Netto för 350 kr.

Funkar utmärkt för de fria kanalerna.
de kommer i slutet av maj o heter joost.com

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem