Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hibernate

Hibernate

Kör vista ultimate och försöker gå i ide när jag skall lägga mig men datorn loopar bara och staertar på nytt...? Hur göra? Har kollat de vanliga inställningarna. Allt gick bra i XP.
Antal svar på detta inlägg: 7
Jag sitter inte på en vista-dator precis nu så jag kan inte ge exakt hänvisning, men på ett ungefär såhär:
kontrollpanelen, energialternativ, avancerade inställningar (för det energialternativ du har nu) Klicka dig ner genom inställningarna där så finns det ett val för vad som skall hända när du stänger av datorn, både genom att trycka på datorns fysiska knapp, och genom att trycka start, avstängning i vistas meny.
Jag vet, men det funkar inte. Har trådlös tangentbord o mus, kan tänkas att det är därför det inte går. Men ... det är ju vista år 2007, har dom inte räknat ut det på microsoft?
Nu har jag tröttnat på alla buggar o d, har bytt tillbaka till XP allt funkar t o m hibernate- funktionen.
Annons
Loan: På vilket sätt menar du att ditt tangentbord och mus skulle påverka det? Är det hibernate-knappen på tangentbordet som inte fungerar som den ska? Isf kan det ju bero på inställningarna till tangentbordet istället för i Vista.
Jag trodde du gick vägen via startmenyn för att stänga ner.
Spelar väl inte så stor roll nu när du gått tillbaka till XP iofs. Hoppas du inte har ett betalt Vista liggandes i skrivbordslådan nu. : )
Kan tänkas att du har en skadad vista prova med att reparera. kör en defragmentering och se om det går att reparera den vägen
Det är sama problematik som när XP kom.
finns inte drivrutinerna med, fullt ut så strular det.
och man får söka på både microsoft och tillverkarens sida,
om det finns drivrutins fixar.
Nej jag tror inte att det är det felet som du säger göcke jag tror snarare att det kan röra sig om en piratkopia eller dylikt ex. spyware och annat som kan skada en dator. Det kan också vara ett installationsfel har du tänkt på det? För övrigt har jag arbetat med datorer ända sedan den första PC n kom ut på marknaden ( Jag vet vad jag talar om ).

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem