Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Behöver hjälp?? med bitComet

Behöver hjälp?? med bitComet

Hej.
tjej 32 år här.
Är ny på det här med att ladda på bitComet.
har laddat förut för många årsedan på dc++

Lite frågor.
Är det helt riskfritt att dela ut på BitComet?

* När jag har BitComet igång, kan jag knappt
surfa samtidigt, går så segt, brukar det vara så?

Vi har 8 bits bredband, eller vad det nu heter.
men när jag laddar ner går det bara i ca 12-70 kb/s
har någon gång gått lite fortare.
En gång gick det i 599, men då stängdes jag ner. varför då?
Hm kan ingenting om det här än.
men har lyckats ladda ner lite. men det tar sådan tid!

har ni lite tips.....
mvh camilla
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ingenting är 100% säkert, men jag har fått för mig att torrents är säkrare än DC++
Riskfritt beror ju på vad man menar... att bli tagen för fildelning av farbror Batong, eller riskfritt att få virus i burken..?

utorrent är nog en säkrare client då du kan lägga in IP block listor som fungerar som en brandvägg, motar snokande ögon i grindhålet. http://www.utorrent.com/
Om jag inte har fel för mig så är det en del trackers som stänger av BitComet användare... vet inte riktigt varför, men har ett minne av att jag sett den infon nånstans.

Bit torrents kan suga rejält med bandbredd... därav att det går segt att surfa, men nu har du ett ganska bra bredband.... 12-70 kb/sek är ju beroende på hur snabbt de andra användarna laddar upp... Du bör kunna komma upp i betydligt högre hastigheter om det finns bra seeders på torrenten.
Maxhastigheten Du bör kunna komma upp i om Du har en bra anslutning ligger nog runt en 800 kb/s.
Varför Du stängdes ner... ??

Ett tips... stryp uppladdningshastigheten till ca 75-80% av din maximala, jag hade nog begränssat den till ca 80-85 kb/s... då brukar det bli lite bättre nedladdningshastighet.

//Breeze
Skulle rekomendera några andra ställen...har själv 8 bits o ligger på 800 o uppåt i nerladdning. piratebits.org...det fins flera till som är kanonbra att ladda från....
Ett problem kan vara att det är några ibland max 3 som seedar (delar ut) filerna och då går det långsammare... Har själv Bitcomet, tycker den är rätt OK...


Annons
www.btjunkie.org

Iofs är jag också nybörjare på nedladdning.

Men jag tycker den är kanonbra!

/Zap
Breeze

var någonstans ställer jag in det?

hittade på inställningar almänna inställningar.
global hastighet upp.
den står på 18 kb/S
För BitComet har jag ingen aning, men för uTorrent ställer man in den under:
Inställningar / Anslutning och i den rutan Bandbreddsbegränsning. Jag brukar sätta den på ca 85 om jag laddar hem något... och ökar siffran om jag bara seedar.

Det finns ofta stora filer med spelmoddar som läggs ut med bit torrent... ju fler som fått hem filen och seedar, ju snabbare brukar det gå... så stäng inte av direkt när man blivit klar. Systemet bygger på att man hjälps åt... och har man en fil på närmare 2 Gb att ta hem önskar man att det finns många seeders.

För att lägga in en IP Blocklista öppnar man uTorrents App.datamapp genom att skriva in %AppData%\uTorrent i "Kör" fältet. (Startknappen/Kör..)

IP Blocklista hittar Du på http://www.bluetack.co.uk/forums/index.php
Ganska långt ner på sidan, till Vänster hittar Du listorna... brukar använda Paranoid filtret, och det heter "pipfilter.dat.gz"
Ladda hem den, packa upp filen och döp om det till "ipfilter.dat"... lägg filen sen i uTorrents app.data mapp

Starta uTorrent... du kontrollerar att filtret laddats in genom att se i det nedre fältet på uTorrent, under fliken "Logg"
Klart.

IP listorna uppdateras regelbundet, praktiskt taget dagligen.

//Breeze
Breeze: Uppdateras den IP-listan automatiskt trots att jag lagt den i mapp och döpt om den?
Eller jag måste ladda ner den regelbundet?

..du ser.. jag fattar noll

/Zap?
Nä... man får lägga in den där listan själv.

Här har jag lagt en genväg till app.datamappen på skrivbordet för snabb åtkomst... besöker Bluetack lite då och då och tar hem en ny lista och lägger in den själv. ( den ligger som en dold mapp i normalfallet )

Visst vore det gott om den auto-uppdaterades...

Hyfsad sida...btjunkie.org !

//Breeze
Kombinationen "PeerGuardian" och "Azureus" är oslagbar. Har övergett flera andra.
felpost

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem