Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Vinter

Vinter

blir de en snörik eller snöfattig vinter
ja tror de blir de förstnämda va tror ni is:are
Antal svar på detta inlägg: 7
Här i Skåne får vi sällan riktiga vintrar, allra minst om man bor i Malmö innerstad. Här saltas det ett halvt dygn i förväg om det förutspåtts snö, och kommer det något så är risken större att köra fast i saltet.

Hämtade ett 6 årigt barnbarn på dagis igår, och jag vet att han i alla fall längtar efter en snörik vinter, men oddsen är nog dåliga, men en riktig snörik vinter med minusgrader, Ja Tack!
Det blir en mild vinter det finns inga rönnbär i år och då blir det ingen vinter sägs det
Skit samma, det blir vinter, kallt och dj-vligt, men hellre en riktigt vinter än det snöblaskslask som ofta inträffar i mellansverige.
Brr. Tacka vet jag Thailand eller dyl
Annons
Visst är det tjusigt när träd och mark klär sig i en vit vinterskrud! Men helst i lagom mängd så vägverket hinner med. Kylan, ja, så där -10-15 grader inte kallare här i mellan Sverige. Kan knappast tänka mig en jul på standen med palmer runt omkring, det är för mig ingen riktig jul! Kanske är jag lite gammal och invand med traditioner,om hur en jul ska vara.(som jag vill ha den). Just vid jul när det är kallt och mörkt, få vara tillsammans med alla barn och barnbarn hos sig, det är något visst!!
Jag kommer att fira julen hemma, kan inte tänka mig en jul utomlands.
Sen får det vara snö eller inte
Smaken är som baken!
Vart är hemma? har varit sjöman, bott fyra år i Västindien, och bor på sätt och vis utomlands nu med, men har alltid firat julen hemma, för där var ju hemma just då.
Men i mitten av december drar frugan och jag till Thailand, och blir borta en månad. Så då får barn och barnbarn fira på sitt sätt, utan oss närvarande.
Och tror nog att vi kan njuta av julen där med, utan snö och kyla!
Blir nog både roligt och utvecklande och se hur andra lever!
Jag skulle bli besviken om mina barn och barnbarn, åkte bort under julen. Men tiderna förändras, så det är bara att inse att det kan bli så att de vill, pröva något nytt. Som sagt är jag ganska så traditionsbunden, vill ha´det som det alltid har varit, och helst kommer att vara.
Änsålänge har de inte varslat om några förändringar!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem