Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Eu moppe

Eu moppe

Kom att tänka på en grej när jag läste inslget om mopeder och mc.
Varför sätter dem inte hastigheten på eu mopeder på 50 km/ istället för 45?
Kommer jag i kapp en som kör 45 på 50 väg så vill ju i alla fall jag köra om, och ska man hålla hastigheten och inte överstiga 50 så blir det en väldigt lång sträcka för att komma om och skulle man köra om en eu moppe väldigt sakta så kan man ju ge sig den på att man hinner stänka ner den.

Samtidigt så skulle i allafall jag om jag körde en eu moppe titta och undra vad bilisten håller på med som kör om så sakta.
Där är billisten irritationsmomentet för mopedisten.
Antal svar på detta inlägg: 3
patrikke!!

Varför har dom inte satt fartgränsen till 51,7 km /tim. Då är det ju ingen som får köra om en moped där det är 50 km/tim . Ha,ha!!

Det kallas idioti.!!

Snart kommer det en mopedbuss som tar 4 vuxna eller 9 ungdomar. Den får man troligtvis köra på motorväg i 76,4 km/tim.

Snacka om noll döda i trafiken.!!!
Den bussen borde få köra i 152,8 km/h om man har två chaufförer.
Håller med patrikke... Kör själv EU-moppe och den jag har nu gör drygt 55.
Den gjorde tidigare lite mer än 45 och jag upplevde då att jag verkligen var ett hinder i trafiken!

Jag har tidigare haft en som gjorde drygt 60 och där flöt det betydligt bättre. Ligger man och "lullar" i 45 så blir det många omkörningar, ibland farliga sådana. (Exempelvis på broar med heldragen linje!).

Är man ute på en 70-väg så är det inte så roligt att ligga i drygt 50. Där skulle jag vilja kunna köra i åtminstonde 60 för att undvika för stora störningar. Jag tror jag för köpa mig en lätt mc nästa gång...


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem