Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Boxer eller DVD?

Boxer eller DVD?

Funderar på att investera i inspelningsmöjligheter av TV-program. De alternativ som jag förstått finns är en inspelningsbar Boxer eller DVD. Har både Boxer och DVD i dag så det spelar ingen roll vilken jag "byter ut". Någon som har erfarenhet att dela med sig?
Antal svar på detta inlägg: 8
Jag stod inför ett liknande beslut för ett år sedan. Dvd m hårddisk eller sat.mottagare med hd. Jag valde sat mottagare med dubbla tuners och hd. På så vis kan jag spela in två program samtidigt som jag tittar på ett inspelat program samtidigt som någon annan vill se DVD-film. Det tyckte jag var det optimala för mig.
OK!
Är ju naturligtvis en fördel så länge man fortsätter att luta sig mot Boxer och inte byta till satellit.
Vilket märke/modell köpte du?
Är du nöjd?
Själv har jag en Dilog boxermottagare med HD. Fungerar alldeles förträffligt.
Annons
Jag köpte en Relook 400s och är mycket nöjd med den. Jag utnyttjar inte den fullt ut, man kan ju streama från boxen till andra mottagare också så att man slipper att ha programkort till varje mottagare. Har inte följt marknaden så noga det senaste året men det finns en hel del boxar som man kan köra marksänd mottagning i också, har för mig att dreambox har utbytbara tuners.
Det lättaste är väll om du behåller din Boxer och köper en DVD med hårddisk som har bra funktioner, vi har en som man kan se med eftersändning (börja spela in ett program och sedan väntar du 20 minuter innan du börjar titta, då spelar DVDn in programmet medan du tittar och sen kan du spola förbi alla reklampauser). Jag tror det är billigast, eller är mitt förslag sämre än tidigare förslag i den här tråden?
Om du inte har någon bindningstid kvar på ditt boxeravtal så kan du ju förlänga det och samtidigt köpa en box med HDD, då blir det ju mycket billigare. Sen finns det faktiskt en annan aspekt, på en dvd så blir faktiskt bildkvaliten sämre än på en mottagare med inspelningsfunktion, har jämfört ett par olika märken och det är faktiskt skillnad. Gör du på detta sätt så kan du få en riktig värstingbox för runt 1900:- med 24 mån abonnemang, bara ett tips.
Joakim666.
Svaret är JA!!
Har själv skaffat Canal Digitals senaste inspelningsbara HD box som rymmer 250 GB. Enligt manualen så kan man se ett program med 1 h fördröjning men det funkar med uppåt 2 h.
Med satellitantenn med dubbelt huvud och anslutning till "vanlig" antenn så går det i princip att spela in 2 program och se det tredje.
Sedan är bildkvalitetet i HD oftast bättre.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem