Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Har våren anlänt?

Har våren anlänt?

Tänk vad konstigt väder det är nu för tiden... Jag vet inte om jag minns fel men när jag var liten så var det väl en massa snö vid sportlovet? Nu är det enda snön man ser, det som finns i frysen...

I början av februari hade vi spyflugor på balkongen och idag såg jag att gräslöken som står i en kruka på balkongen börjar bli grönt. Jag hade en svägerska som kom hit från Thailand för ca 13 år sedan.

När hon kom var det snö och hon tyckte det var konstigt, i år hade de ju ett riktigt oväder i Kina med snö och is överallt, det vi hade var ju skratt retande. Jag funderar på hur man ska förklara för sina kommande barnbarn vad snö var för något..

Antal svar på detta inlägg: 7
Det har tidigare varit lite si och så med snö också!

År -73 var vi i Norska fjällen och då hade min son,

född -68 inte upplevt mer än knappa 1 dec. sön innan!

Vi bor på Västkusten (Göteborg).

Men att våren börjat har vi många tecken på, snödroppar,

spirande vårlökar, några dec. upp ur rabatterna.

Så man får hoppas att inte "Marsnaren", ger frost nätter.
Jag sitter uppe i Piteå och tittar ut på ett ymnigt snöfall. Jag trodde också att våren var i annalkande men nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Men så mild vinter som den vi har haft denna säsongen har inte jag upplevt här uppe tidigare. Nej -32 C är nog mer normalt vid denna årstiden. Inte runt nollan som det har varit hittills. Nu har jag visserligen inte varit i Piteå vintertid mer än de senaste 5 åren. Jag är ju en Skånetjej så jag är ganska van vid milda vintrar. Jag känner mig ganska hemma här vad beträffar väderleken. Det blir mer och mer likt Skånevintrarna. Men någonting har hänt. Ett tag trodde jag att hela Sverige hade tippat upp och ner. Ett tag i vintras hade vi det varmare här uppe än söderöver. Konstigt!
Hälsningar från Öland:
Har just varit ute å plockat blåsippor och några vitsippor åxå,
så här känns det som våren är på g.
Annons
Enligt nyhetsmedia har SMHI fastslagit att våren är här från Skåne till Mälardalen. Brukar själv säga att när Vasaloppet går då börjar dagsmejan, men vadå här i södra götaland har vi bra haft snö liggande någon enstaka dag så det finns inget solen kan "meja".. Men vem vet April månad är alltid April..med kallt väder så kan ju bli bakslag...
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1066020&li
d=puff_1066030&lpos=rubrik

(klipp å klistra)
Ha,ha!!

" Har våren anlänt" Vilken rubrik.!! Vi kan snart odla apelsiner i Sverige.

Dom jag tycker mest synd om, är dom som investerat i dyra snöslungor.
De jag tycker mest synd om alla de barn,

som inte får uppleva en riktig vinter,

med massor av snö,

och alla de aktiviteter som man kan ha då!!
Snart blir Sverige den stora semester orten, och alla utländska länder får en hård konkurent...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem