Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Min pension då ??

Min pension då ??

Nu har Herr Hästsvans bestämd att vi gamla pensionärer
ska har litet mer i grundavdrag

200spänn

Vilken besvikelse.På 90talet lånade dom folkvalda 260miljarder kronor av våra inbetalda pensionspengar för att rädda Sverige från konkurs
med löftet att betala tillbaka.

Jag har räknat ut att 90talets inbetalda pensionspengar skulle
motsvarar 1783:kr

Vi fick 200 vad ska man göra??
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Vi som har några år kvar får väl vara glada om det finns några pensionspengar kvar över huvud taget när det är dags för oss att lämna in skiftnyckeln.
Har sett några artiklar att den risken finns...

Det betyder rimligen att det har betalts in alldeles för lite till pensionsfonderna av just de som idag tömmer dom... eller ?

//Breeze
eller att avkastningen är för dålig. med andra ord så spelar de bort pengarna på dåliga affärer
Tussi m fl: Ni har alldeles rätt!

Den sittande regereingen vid tillfället, lovade att de lånade pengarna från pensionsfonderna skulle betalas tillbaka så fort ekonomin "tillät". Det hände aldrig. Alliansen, som kommit till makten därefter, har hela tiden poänterat hur god Sveriges ekonomi är, och borde klarat av hedersskulden, men gjort tvärtom.

Vem ser till pensionärernas rättigheter?
Annons
Politiskt sett är "en god pensionär en död pensionär"
Antingen är vi köttberg eller annat störande inslag i den politiska nomenklaturans vardag.
Pensionärer har inga rättigheter, vi arbetar inte och skall således inte heller hava bröd.
Vi måste se oss om efter andra politiker från pensionärspartier och sjukvårdspartier som förmodas kunna stava till orden pensionär och sjukvård.
Vi som har pension klara oss nog på något sätt.

Men hu går det för framtida pensionärer? Pensionen ökas nog i från 65 i dag till 67-70 år framåt.

Det blir tufft för dom människor som haft tungt arbete. Och hur mycket blir pensionen???

Vi har nog tuffa tider framför oss.
Jag befarar det värsta, började jobba när jag var 15 år och är i dag 61.
I en stat som Svedala kan man inte hoppas på nåt vettigt från regeringshåll. har pension, den blir man inte Fet av..... MVH:Crichan
Nej Thomas2

Vi som har pension klarar oss inte

Har börjat äta blodpudding tre gånger i veckan
Tussi, Ja det är tur att man har en fru som fortfarande jobba heltid.
Thomas

Har jobbat nästan 30 år i Sverige o betalat en jä...a massa skatt

Men ändå är det svårt att få det gå ihop.Hade jag inte en liten
pension från Tyskland skulle jag inte klara mig

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem