Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

TV Projektor???

TV Projektor???

Är det någon som har satsat på denna exklusiva utrustning?

Vore trevligt om ni yttrade er,om för och nackdelar,om att se
Rapport på vita duken.

Panasonic lär vara bäst,eller..........??????

Tänkte satsa på något nytt till jul,och inte bara dataprylar.

Tacksam på förhand.
Antal svar på detta inlägg: 8
Hej Leif
Det är både för och nackdelar, och det är du som skall avgöra.
Ett öppet köp för test kanske är en bra börgan.

Duken/väggen samt avståndet är en av de utslagsgivande för
ljusutbytet. ( motorstyrd duk kanske )
Fläcktar kan ge ett högt bakgrunds ljud.
Dyra Lampbyten kommer som överaskning efter en tids användning.
Och sedan framför allt menyhanteringen, kan irritera om man tycker att man saknar något.

Har man annars små utrymmen att möblera på, så är en projektor en bra alternativ.
Så kolla upp de punkerna som jag tog upp så kan du hitta ett
lämpligt alternativ.
Annars så finns det så många bra märkes allternativ att välja på.
Tack Göcke!

Kollade lampbyte 3000-4000:-.Kanska bäst att lugna ner sig.

Störande fläktljud,är det värsta jag vet.

Tack igen för feedbacken.
Läste om att det snart kommer ny projektor teknik med mycket små och tysta projektorer...

Kanske vänta tills den kommer...kan nog dröja ett år dock...
Annons
Hej alla freaks :)

Antar att ni oxå uppsaktar en bra film på en stor skärm ( el duk )
Nu kanske inte ja kan så mycket om just projektorer, men ja kan ju iaf återge det ja har lärt mej om dom.
För det första, det här med fläktljud, dom låter inte så MYCKE, nu har ja en proj. som är ca 2 år gammal, o visst, stänger man av allt annat i rummet så hör man att den låter, men inte speciellt mycke, kan bara tänka mej att dagens låter ännu mindre
Sen precis som Göcke skriver , att det här med dyra lampbyten.
Visst kan det vara dyrt med lampbyten, men det är även så att dom flesta tillverkare bara ger en uppskattad "livslängd" på lampor, ( har själv kört min i ca: 5200 timmar, på samma lampa)
Polaren har en likadan som min, han har bytt lampa i sin, men vi såg ingen skillnad, när vi tog hem hans proj. till mej o jämnförde.
O det enda ja gjorde va o gå in i min proj. inställningar o nollställde räkneverket.
Sen tycker ja därimot att "vanlig" Tv inte gör sej så där jättebra på en proj. utan där kör min vanliga plasma.
Sen beror det oxå väldigt mycke på om man har analog eller digital tv, analog e riktigt kasst, medans digital e helt ok, men som sagt tv gör sej bättre på en "vanlig" tv, medans film gör sej mycke bättre på en 280"s duk :)
Va allt för denna gång :)

// SuBBen
SuBBen , spelar du högt oxo ;)
ca 30månader på en lampa är väl inte så dåligt.
Men vad händer om lampan går sönder?
Sen att köpa plasma tv idag är väl inte så klokt med tanke på att de flesta som finns ute nu inte har stöd för HDTV vilket ska införas i sverige senast 2008 tror jag det är. Visst finns dem som alltid har råd att köpa ny då men mjoriteten har det inte, så ska man köpa en ska man kolla om den har stöd för det.
Det som införs 2008 är marksända digital tv sändningar, s.k DVB-t, a.k.a Boxer-Robert . Den använder PAL standard som 768x575 i upplösning och inte högre som HDTV är specat för. MEN de "pratas" om att HDTV ska kunna sändas över det digital nätet så småning om men det blir då inte via standarden DVB.
Enligt DVB.org så har ATI ett grafikkort som har HDTV som använder samtliga DVB-x standarder.

Men det stämmer att det inte blir 2008, SVT ska börja testköra nu under 2005 och till fotbolls VM 2006 förväntar de sig att det ska slå igenom. Med tanke på att analoga nätet ska släckas 2007 så borde det gå ganska fort att få in HDTV på marknaden.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem