Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Jag har sökt jobb

Jag har sökt jobb

Nu har jag skickat iväg ett jobbsökarmail till försäkringskassan.
OM jag får det så måste ni säga att ni är medlenm på IS för att få ett svar av mig.


Mitt mail till dem löd så här:
Hejsan!
Jag undrar om det finns jobb för mig på försäkringskassan?
Som merit kan jag lämna att jag kan vara spydig och otrevlig mot sjuka mäniskor och att jag vet hur man kastar på telfonluren efter att ha sagt: Vänta så kopplar vi dig.
Sedan är jag väldigt slarvig och tappar bort saker, saken är väl klar förutom löndiskussionen?

Hälsningar Patrik
Antal svar på detta inlägg: 10
Vilket roligt inlägg! Nu fick jag mig ett gott skratt!! Tack!
Får se om jag skulle kunna få ett svar från fk också.
Det borde de nästan kunna bemöda sig till att skriva.

Det har varit grymt mycket strul med dem för mig de senaste åren.
Det ska verkligen bli spännande att höra om Du får något svar. Bra och roligt skrivet.
Annons
Tror inte att jag får några svar från dem.
Förra sommaren bråkade jag väldigt mycket med dem om diverse saker och det är först efter att man hotar med att dra in tidningen som hjälp som de hör av sig.
Tyvärr får man aldrig en ursäkt av dem fast de gjort STORA misstag.

När ni lämnar in intyg till fk så kan jag föreslå att ni ska ha ett kvitto som de skriver under på att ni har lämnat in det.

Annars kan det försvinna och de skyller på att de aldrig sett något.

I mitt fall så har de slarvat bort en tjock lunta med läkarjournaler, i original.

Jag har kopior på dem men det är ju inte kul att de kommer ut bland annat löst folk.
Tycker personligen det inte är rättvist att dra alla över en kam bara för att du råkat illa ut i ditt ärende.
Precis som på alla andra arbetsplatser finns det rötägg och mindre intresserade men i det stora hela är jag övertygad om att fk:s anställda är seriösa och jobbar stenhårt.

Jag tror nog att man istället bör rikta sin ilska mot våra politiker och ledningen i FK som hela tiden drar ner på resurerna och omorganiserar utan att veta varför man gör det förutom då att visa sig slagkraftig.
ALLA jag haft att göra med på fk har betett sig illa mot mig.
Nonchalerar och hånar.

Ett exempel var när jag ringde ocoh frågade varför jag aldrig fick något besked ang min arbetsskada.

Då svarade han så här:

-Vad har du för personnummer?
-Jag berättade det.
-Jaha, haha dem papperen har vi tappat bort.
Sedan tog det ca 1,5 år innan de påstod att de kommit fram vilket senare framgick att de inte fanns igen antingen på grund av nytt slarv eller att de aldrig har kommmit fram.

Detta är arbetsskasdeenheten i söderhamn.
Rötägg allihop enligt mig.

Jag får hoppas att det bara är jag som haft extrem otur när det gäller idioterna, oj de anställda...

nu senast blev jag utan reseersättning pga slarv från deras sida igen.
Jag lämnade in mina rapporter för 2 månader och vikte ihop dem i varandra så att de inte skulle försvinna men tro på f-n att jag fick bara för en månad ändå pga "det har vi inte sett".

Sedan blir det intte mycket bättre av deras telefonsystem som de lagt upp.
Knappar man fel en gång så är det bara att börja om.
"Välkommen till fk. Vill du ge oss beröm tryck 1, är ni sjuk och bgär ersättning tryck3456879876543456789 avlsuta med fyrkant.
Blev visst dubbelt...
Tiderna förändras.

På 50-60-talet var det bara att ta ett jobb som man gillade,ingen utbildning behövdes. Den utbildning fick man av arbetsgivaren.

I dag ska man vara glad om man kommer så långt som till en interjuv,som det så fint heter.

Kvinnor med små barn göre sig inte besväs.

Sjukskrivna lika så.

Samma med invandrare,och skulle dom lyckas få ett jobb,blir dom utvisade i alla fall.

Här gäller det att ha akademisk utbildning,då kan det gå.
Ja, nog tor jag att det är skillnad på nu och förr.
Jag vet inte om det räknades pengar på samma sätt förr som det görs i dag på företagen?
De räknar ut i förskott att de ska gå i vinst med 4 milljarder på ett år men får bara ihop 1 miljard i vinst då är det helt plötsligt en förlust på 3 miljarder och det ska räknas på personal vilka man kan skicka iväg.

Jag skulle bli glad om jag hade ett företag som gick i vinst med en krona så jag hade ett jobb med lönen säkrad och som jag kanske skulle trivas med.

Sedan nu för tiden så ska barnen skaffa ett läkarintyg på att de varit sjuka om man begär tillfällig föräldrapenning.
Man blir misstrodd om allt av myndigheterna känns det som.
Hellre fälla än fria är deras nya slagord.
Drabbades oxå av FK's inkompetens. Hade strulat till ansökan om pappadagar via webben. Ringde deras växel blev kopplad dem kunde absolut ingenting. Efter många samtal fick jag ett tfn nummer till en handläggare i Sjöbo jag bor i Ystad. Jag ringde henne och hon löste det på 5 minuter. Vad är skillnaden i kompetens krav på FK? Hon jag ringde var mycket duktig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem