Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

IP-telefoni

IP-telefoni

Jag undrar om det är någon som har erafernhet av IP-telefoni och bredbands-TV. När vi för några veckor sedan installerade fjärrvärme så installerade dom även rör för fiber vilket gör att vi nu kan få både IP-telefoni och bredbands-TV och naturligtvis en bredbandsuppkoppling till datorn.
Det jag undrar nu är om det finns någon som har erfarenhet av dessa och är villig att dela med sig av erfarenheterna, både positiva och negativa om det finns några.

Länk till GavleNet: http://www.gavlenet.com/Nyheter/Nyheter.asp
/Lasse
Antal svar på detta inlägg: 4
Kan bara säga att konkuransen mellan de olika aktörerna är urdålig. Prisbilden är lika och utbudet är lika. Det man faller på är det finstilta om man inte läser det.
M.a.o det är svårt att göra en bra jämförelse emellan de olika aktörerna. Sedan tycker jag att det är på tok för dyrt.
och krångligt och dyrt och tar lång tid att byta leverantör.
Sedan tycker jag att med fibern så skulle det vara ett minimikrav att få en ip-adress och fri tillgång till webben.
Då hade konkuransen fått lite att bita i. och det hade inte behövts så krångliga ritualer för att byta/köpa tjänster.
mvh // göcke

http://www.gnug.se/modules.php?op=modload&name=PNphpBB2&file=viewtopic&a
mp;t=84&POSTNUKESID=a1328266de4b4b69bb4cc5e53477d0fe

Har haft Tele2 bredbandstelefoni i ca 4 mån. Efter rätt så stora problem vid installtionen har det funkat acceptabelt. Avgrävd kabel i området kan inte direkt lastas Tele2, däremot att det tog närmare 24 tim innan de repade felet är lite lång tid.
Skickar ett par länkar så kan ni läsa vidare.

www.tele2.se

Det är rätt mycket avbrott i början,för dom håller väl på att
gräva.Men avbrotten brukar vara korta.Sen kan det bli kabelbrott
och då slutar hela slingan fungera.
Men du skall hoppa på det,för när det funkar så går det undan.
Vid elavbrott funkar inte telefonen,så skippa den.
Kabel-TV blir kanonbild,om dom har digitaliserat,vilket jag tror.

Gavlenet rekomenderar väl operatör.Välj den,för enkelhetens skull.Dom är som Göcke säger,lika halvbra allihop.
Annons
Har haft bredbands telefoni i ungefär 6 månader. Jag har bredbandet och telefon via Bredbandsbolaget. För min del så tycker jag att det har funkat bra. Man kan dock tänka på att det kan var problem om man har kringutrustning som skall kopplas in. Jag har en fax som inte fungerar i hop med bredbands telefonin p.g.a att faxen går för fort. Prismässigt så skulle det vara bra med mera konkurens, för att dom ligger bara snäppet under telia. Men som helhet så har min telefon fungerat bra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem