Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Trafik

Trafik

Detta stod att läsa i Göteborgsposten.
"Ett misslyckat filbyte i trafiken ledde till ett mordförsök.
Vid ett filbyte uppstod tveksamheter om vem som hade företräde".
Tänk om alla medier, (Tv, radio, tidningar), kunde skriva och även visa med bilder lite om gällande trafikregler. Trafikintensiteten påverkar både regler och förordningar dagligen.
Detta är varje körkortsberikad individs skyldighet att hålla sig uppdaterad med.
I yngre dar så tänkte man snävt i det sätt man framförde sitt körkortskrävande fordon, jag menar ”mina rättigheter och andras skyldigheter”, kanske alla dom andra inte kände till sina skyldigheter.
Jag har under årens lopp tänkt till… att lära känna mina skyldigheter till andras rättigheter ???!!! Frågan är, finns det bara skyldigheter och rättigheter…?
Uppför sig en medtrafikant oetiskt i trafiken, så måste man inte påpeka detta på ett aggressivt sätt till berörd fordonsförare, man kan ju visa förståelse, kanske fordonsföraren gjorde så gott det nu gick att göra i sitt speciella läge…
Nu till mitt förslag, jämförelse likt reklam men utan att det därför måste göras till frågesport ena veckan och svar andra veckan, så borde det finnas utrymme för trafikinformation i Tv- radio- tidningar, som lätt ska kunna tillkännages för allmänheten.
”Information/repetition är kunskapens moder”
låf
Antal svar på detta inlägg: 0

inga svar än...



Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem