Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Respektera andras egendom

Respektera andras egendom

Varför respekterar vi inte andras egendom.??

senast jag hörde något från Göteborg var att en person blivit bestulen på sin EUmoped. där nere.

När det sen uppdagades att det inte var den första gången utan den
8:de gången detta året, och under ett av tillbuden så drabbades en fotgängare på ett övergångställe genom att bli påkörd av personen
som stal moppen.
att det sen hade varit tillbud med förstört startlås och avklippta låskjedjor
vid flera tillfällen. glömdes bort vid tillfälet jag pratade med personen.

Men lågt räknat så drabbades denne person av kostnader på ca 16-25tkr på ett år för att andra inte kan låta andras egendom vara.
Antal svar på detta inlägg: 4
Jag funderade ett tag på en EU-moped. Men när kocken på mitt matställe
blivit av med flera stycken på kort tid så lade jag ner ärendet.

Nu har han köpt en med samma tändningsnyckel som till en bil. Han trycker
på nyckeln så startar t.om. mopeden.

Garanterat stöldsäker. Ha,ha!!

Man köper en bultsax i dag för 169:-. Undra på att det stjäls grejer. Det är inte konstigt. Sälja sådant utan vapentillstånd.

http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251087
#30-9675

Jag trodde min kock yrade i nattmössan. Men det finns sådana grejer.

http://www.blocket.se/vi/18511747.htm?ca=6_s
Dom som själ andras egedom,har inte någon respekt alls mot sina medmäniskor.

Kanske en rejäl "Dagsedel" skulle hjälpa.

Det är för mycke daltande med tjuva. Blir dom gripna av polisen så släpps dom ju nästan omgånde.

Vilka lagar!!!
Har själv en liten dyrare Eu-moppe som stals från mig i somras. Hade haft den i ett år. Där jag bor är det toppen med en moped för att åka till de olika butikerna som ligger utspridda här. Har inget bilkörkort. Från början hade vi (2 st) en halvförsäkring, men den var så vansinnigt dyr så den sas upp. Under 15 max 20 minuter var jag inne i en butik o när jag kom ut så var den borta. Hade dumt nog bara låst styret.

Den återfanns efter några veckor, men det mesta var bortplockat, box, speglar, vindruta o andra smådetaljer. Hade en nyinköpt hjälm också som försvann. Såg även ut som om någon kört rally med den i skogen.

Nu har jag den åter men det kostade mig närmare 12000:-. Den kostnaden hade vi fått lagt ändå med en halvförsäkring och självrisk. En dyr läxa men nu låses den ordentligt. Tycker det är skitkul att köra en EU moppe.
Annons
Jag har tagit upp detta förr, det ska vara dödsstraff direkt!
Snacka om att det skulle bli lite folk kvar, eller lagligt.

Jag börjar bli tveksam att det räcker med att säga fy skäms.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem