Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Eurovisionen sveriges placering?

Eurovisionen sveriges placering?

Jag tror sverige kommer 4:a, vad tror ni?

Irland vinner hoppas jag.................
Antal svar på detta inlägg: 7
faan vad usel jag är på att tippa,

Island menade jag naturligtvis.........;)
22:a nu
sämsta festivalen någonsin! Tacka vet jag när Lordi vann då va det toner minsann.
Annons
Dax att lägga ner skiten.......vilken kompisröstning
Jag upplever Eurovisionsschlagerfestivalen så här…

En jättestor discoarena så att artisten knappt syns, därför måste alla artister ha med sig ett gäng rörliga dansare som fyller ut så stora ytor det bara går.

Dessutom med så mycket kroppslig utstyrsel som bara är möjligt, för att det ska bli en effektfylld gala med hjälp av blinkande ljus och fläkteffekter.

Jag frågar mig vad ska man imponeras av? Sång? Musik? Helheten?

Helheten kan man bara uppleva då man tittar på TV, inte i radio, om låtarna spelas där över huvud taget?

Jag upplever hela spektaklet som ett enda stort disko-live.

Det är helt ok och förstår att saker och ting förändras med tiden, man hänger inte med i all den utveckling man ställs inför.

Man ska därför heller inte bara ignorera allt!

Eurovisionen har spårat ut, Azerbajdzjan hör inte till Europa, det ligger långt in i Ryssland och är ett krigsförande land med en hård diktatur. Det bör bli bojkott 2012.
Melodifestivalen är en samproduktion mellan TV-bolagen i den internationella samarbetsorganisationen Europeiska radio- och TV-unionen (EBU).
Att det finns länder som inte ligger i Europa och är med och tävlar är för att den östeuropeiska motsvarigheten till EBU, OIRT, gick ihop med EBU 1993.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem