Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Fönster avaktiveras för en stund

Fönster avaktiveras för en stund

Hej, När jag skriver i Outlook eller i ett forum osv. så händer det ofta efter några sekunder, att fönstret ej är aktivt för att sedan (ca: 5sek) aktiveras igen. När det ej var aktivt så blev det så klart inget av det jag skrev. Mycket irriterande då jag ofta tittar på tangentbordet när jag skriver. Är det någon som har tips om vad det kan vara?

Tack på förhand
Semlon
Antal svar på detta inlägg: 10
Det är inte helt enkelt så att du lyckas trycka på någon tangentkombination som gör att du skiftar fönster?
Jag trodde också att det va så först, men tyvärr icke. Bekräftas väl av att fönstret blir aktivt igen om jag väntar en stund. Har sett ett fönster gå av och på när jag inte ens rörde datorn. Kan det va nån viruskanning eller så? Kör AVG 8.5
Semlon , att outlook inte är aktivt , måste vara en feltolkning.

däremot kan du skifta mellan fönster med kortkommandon . och gör den det om du inte rör datorn , måste man ju fråga , vad du använder för tangentbord/mus är det ett trådlöst sådant så ??

annars så är det nog en virusscan som haltar datorn några sekunder från att läsa från tangentbordet eller musen

eller att datorn uppgraderas eller söker i bakgrunden
Annons
Göcke, förstår inte riktigt vad/vem som feltolkats. Detta händer som sagt när jag skriver ett mail i Outlook eller tex. som nu skriver i ett forum. Trådat tangentbord och mus har jag. Ska testa byta ut och se om det blir någon skilnad. Känns som att datorn blir OERHÖRT upptagen då och då. Virusscan har haltat datorn någon gång förr men aldrig avbrutit textinmatning för mig förr. 2ggr fick jag avbrott när jag skrev detta..... Sopigt tangentbord kanske kan vara orsaken...... Hoppas!!!
Semlon , får du detta även när du arbetar i word eller att annat ordbehandlingsprogram också
Efter en tids semester med problemfri laptop har jag nu testat stationära datorn med nytt tangentbord och problemet verkar löst! USB-tangentbordet verkade vara glappt och då blev det som att jag pluggade i och ur det då och då. Enkel lösning på knasigt problem. Tack för era förslag!
Semlon
tack för feedbacken, trådlösa tangentbord är inte första gången de strular.
Själv råkade jag nyligen ut för att min trådlösa mus började strula. Jag fattade inte att det var den utan var beredd på att installera om windows. Det som händer var att musen i princip dubbelklickade av sig själv. Ex om jag tittade på bilder i förgranskningsfönstret så hoppade datorn ofta över en bild. Eller om jag kollade mailen så lyckades jag ofta klicka bort dem innan jag läst osv.
När jag sedan bytte trådlös mus, så funkade allt igen.
har inte med tråden att göra egentligen men kan det ha med märket att göra? Har bara Logitech och har haft samma mus. tangentbord, högtalaresystem ett väldigt bra tag och det har aldrig strulat.
jigsaw , den dagen det strular, spelar det inte någon roll vilket märke det är.

jag kan bara säga att felen är ofta väldigt märkliga de gånger men får dem.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem