Jag har under hela dagen haft problem med Telias web mail tjänst , nu undrar jag om nån annan oxå har märkt av detta ?
Jag har fiberlan så det är kanske stadsnätet som inte fungerar vet inte riktigt hur man kan kolla det men när jag tittade under driftstörningar på Telias sida så va det ganska många felalämningar från Trollhättan och runt om i Västra götaland .
Jag har ett mail som jag behöver läsa ganska snabbt men blir utloggad eller som nu det senaste så har jag inte kunnat logga in alls *grr*
Jag har fiberlan så det är kanske stadsnätet som inte fungerar vet inte riktigt hur man kan kolla det men när jag tittade under driftstörningar på Telias sida så va det ganska många felalämningar från Trollhättan och runt om i Västra götaland .
Jag har ett mail som jag behöver läsa ganska snabbt men blir utloggad eller som nu det senaste så har jag inte kunnat logga in alls *grr*
Antal svar på detta inlägg: 9
Bea. Du har ju möjlighet att läsa det på webbmailen.
Gäller ju att du har ditt Kontonamn samt lösenord.
Gäller ju att du har ditt Kontonamn samt lösenord.
De håller på med uppgraderingar med telias mail ,har du inte fått info via mail
men den kommer ju nte förrens den 5 kolla här :http://www.telia.se/privat/kundservice/aktuellt/e-postuppgradering/e-postuppgra
dering.page
men den kommer ju nte förrens den 5 kolla här :http://www.telia.se/privat/kundservice/aktuellt/e-postuppgradering/e-postuppgra
dering.page
>misko< det är just webbmailen som inte fungerar :(
Jo just det mailet har jag fått och som sagt så är det ju f o m den 5 men jag har skickat ett mail till dom så vi får se vad jag får för svar , jag får svaret både i inkorgen och som sms men det kan säkert vara så att dom har börjat redan nu med uppgraderingen dåligt tajmat för min del för hade jag vetat att dom ska börja idag så hade inte jag skickat iväg vissa mail som jag behöver ha svar på och bekräfta *grr*
Tack för era svar
Jo just det mailet har jag fått och som sagt så är det ju f o m den 5 men jag har skickat ett mail till dom så vi får se vad jag får för svar , jag får svaret både i inkorgen och som sms men det kan säkert vara så att dom har börjat redan nu med uppgraderingen dåligt tajmat för min del för hade jag vetat att dom ska börja idag så hade inte jag skickat iväg vissa mail som jag behöver ha svar på och bekräfta *grr*
Tack för era svar
Annons
Jag fick ett sms svar från Tela igår , där stod det att dom är medvetna om problemet och därför kommer att uppgradera och jobba på att lösa detta , tydligen ska dom börja med att stänga ner 2 servar av fyra osv .
Jag måste säga att det va ett väldigt tydligt och bra svar jag fick från dom ett plus till Telia för det :)
Jag måste säga att det va ett väldigt tydligt och bra svar jag fick från dom ett plus till Telia för det :)
samtidigt måste man väl beundra dem för att de försöker göra något mot all spam som idag fyller våra inkorgar eller spamkorgar.
>Göcke< Japp det ska man gratulera dom för ! :D
Enl Telia så pågår detta mellan den 5 och 8 mars med störningar och fördröjningar som följd
Ja fast förrut idag så fungerade det ganska bra hos mig bättre än innan jag ställde min fråga .
Så´här är svaret från Telia .
Hej!
Tack för din förfrågan.
Det är ett känt fel som vi arbetar på.
Idag kommer det att ske en omstart av 2 av 4 servrar för webmail.telia.com.
Så förhoppningsvis kommer det fungera smidagare för dig snart.
Med vänlig hälsning
Peter Sandlund
Telia Kundservice
Och det här är vad dom kommer att göra f o m imorrn
Hej!
Nu förbättrar vi skyddet mot skräppost i din e-posttjänst. Från och med
den 5 mars 2010 kl. 18.00 till och med den 8 mars 2010 kl. 08.00 behöver
vi därför uppgradera din tjänst.
Hur påverkas du?
* Systemet kan upplevas som långsamt
* Din e-postlåda kan tillfälligt visas som tom
* Ny e-post kan hamna i kö och komma med viss fördröjning
OBS! Ingen sparad eller ny e-post kommer att gå förlorad och vi hoppas att
du har överseende med eventuella störningar.
Skydd mot skräppost
Som en del i kampen mot skräppost (spam) och för att skydda dig och dina
kontakter lägger vi till ett filter på all inkommande och utgående e-post.
Lämna aldrig ut användaruppgifter
Tänk på att vi aldrig skickar ut brev eller e-post där vi begär dina
användar-ID och lösenord eller andra användaruppgifter.
Om du får sådan e-post (med avsändare Telia) uppmanar vi dig att inte
svara och kasta meddelandet.
Så´här är svaret från Telia .
Hej!
Tack för din förfrågan.
Det är ett känt fel som vi arbetar på.
Idag kommer det att ske en omstart av 2 av 4 servrar för webmail.telia.com.
Så förhoppningsvis kommer det fungera smidagare för dig snart.
Med vänlig hälsning
Peter Sandlund
Telia Kundservice
Och det här är vad dom kommer att göra f o m imorrn
Hej!
Nu förbättrar vi skyddet mot skräppost i din e-posttjänst. Från och med
den 5 mars 2010 kl. 18.00 till och med den 8 mars 2010 kl. 08.00 behöver
vi därför uppgradera din tjänst.
Hur påverkas du?
* Systemet kan upplevas som långsamt
* Din e-postlåda kan tillfälligt visas som tom
* Ny e-post kan hamna i kö och komma med viss fördröjning
OBS! Ingen sparad eller ny e-post kommer att gå förlorad och vi hoppas att
du har överseende med eventuella störningar.
Skydd mot skräppost
Som en del i kampen mot skräppost (spam) och för att skydda dig och dina
kontakter lägger vi till ett filter på all inkommande och utgående e-post.
Lämna aldrig ut användaruppgifter
Tänk på att vi aldrig skickar ut brev eller e-post där vi begär dina
användar-ID och lösenord eller andra användaruppgifter.
Om du får sådan e-post (med avsändare Telia) uppmanar vi dig att inte
svara och kasta meddelandet.
Teliamailen ploppar in i den nya versionen, så ni kommer att få dubbletter av era mail , förmodligen har de fått läsa på en bakup som orsakar detta.
bara så att ni inte blir överaskade
bara så att ni inte blir överaskade
Sida:
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem