Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Städhjälp

Städhjälp

Att folk inte orka städa skiten efter sig själva,utan vi ska betala via skattsedeln.

Man må väl anlita städhjälp,om man vill,men att vi via skattsedeln ska betala detta. Skandal!!

Och i varje fall,dom som tjäna 50000: och däröver måste väl har råd att betala själva.

Anna tjäna 18000: i mån,och med barn har inte en chans att anlita städhjälp.

Medan herr Person som tjäna 100000:- Och däröver,kan anlita städhjäp.Och det ska vi pensionärer med låga pensioner vara med och betala.

Har vi inte hög skatt så det förslår???
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Eller så skiter man i att städa och drar på sig några sjukdomar istället så man får en del av kakan den vägen?

Det är en klassklyfta i samhället känns det som.

Tror att den här tråden ligger på gränsen över politikregeln här?
Jag förstår mig inte på den kungliga svenska avundsjukan. Vad är det för skillnad att hjälpa till med städning i hemmet eller att hjälpa till med trädgårdsarbete eller lättare snickararbete. Kan det möjligen bero på att det är huvudsakligen kvinnor som anlitar RUT tjänsterna? Kvinnor ska minsann inte komma här och tro att dom ska få hjälp med hemarbetet. Det har dom gjort alltid och det ska dom fortsätta med. Men dessa båda tjänster har exakt samma syfte. Att hjälpa den som inte kan eller har tid själv. Sen det där skitsnacket om att det är högavlönade som anlitar städhjälp. Var har ni fått det ifrån? Dom har nog haft möjlighet att anlita städhjälp tidigare också men däremot de kvinnor som jobbar hela dagarna och har hushållsarbetet utöver det ordinarie jobbet dom får äntligen en möjlighet att få lite avlastning. Inte missunnar jag dom detta. Dessutom har det, de facto, skapat en hel del jobb - främst då bland kvinnor som tidigare var arbetslösa. Det tycker jag också är något som är positivt. Nej skrik inte utan att ta reda på fakta först.
Vi pensionärer betalar väl ingen skatt. Man kan ju inte betala skatt på ett
bidrag. Det är ju löjligt!

Pensionärer som jobbar med att städa för andra. Dom betalar skatt.
Annons
babo43!
Tror du på allvar att tex en ensamstående kvinna som jobbar häcken av sig för att få råd med mat och hyra beställer en städtjänst?
Nja, man ska nog ha en skaplig inkomst för att KUNNA leja bort städningen.

Visst har det skapats en del jobb.... på papperet, innan fanns det också jobb inom städservice trädgårdsjobb osv, fast papperslöst.
Jo, Skapa jobb?? Dom fanns ju tidigare oxå! Skillnaden är att nu slipper dom som har och haft städhjälp att betala allt själva.

Nu ska vi hälla i mer guld till dom!!

Snacka om orättvisor!

Som sagt anlita gärna städhjälp,men betala själva! Eller är det för mycket begärt?

De handla inte om den Svenska avundsjukan!!
leiake!! Har du fått järnblödning?? Betala vi ingen skatt!!
Babo43, Jag förmodar att Du avser ensamstående
kvinnor som arbetat hela dagen och sedan har
hushållsarbete utöver det vanliga jobbet, när
de kommer hem!!?
Har dessa kvinnor en hög lön, kan de prioritera
sitt levene med att betala någon för hushållsarbetet
utan skatteavdrag!
Är de däremot lågavlönade, lönar det sig bättre
att gå ner i arbetstid, och slippa stressen!
Thomas2!

Jag sätter en slant på att du inte vet hur mycket "skatt" du betalar på
din pension.

Denna"skatt" är nog bara för bokföringstekniska krångligheter.
När man går in på Skatteverkets hemsida. Då blir man yr i mössan.

Nu finns det 6 kolummer i skattetabellerna. Vilken soppa.
Jo då leiake,det vet jag,när kvarskatten har kommit!!!
pensionär!

Ensamstående fattiga kvinnor bor säkert i en liten bostad.

Hur svårt är det att städa en enrummare på 34 kvm. Man tar köket på
lördag morgon. Sedan kan man vila sig till Söndag. Då tar man rummet.

Jag har svårt att se Göran och Anitra med en dammsugare. Jag tror aldrig
dom har sett en sådan.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem