Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Window live mail

Window live mail

Mitt Window live mail fungerar inte, får alltid felmeddelande när jag försöker få ut mina mail. Jag få gå till MSN:s hemsida och gå till hotmail för att där få ut mina mail. Det är inga problem i sig, men det är ju praktiskt att gå direkt till Window live mail eftersom jag hamnar där när jag får ett meddelande om att jag har fått ett mail.
Antal svar på detta inlägg: 54
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

Godmorgon kerstinelisabet
Vad står det på rutan som dyker upp när du får felmeddelandet? Jag har själv Windows Live Mail och tycker det funkar bra.
Det är ganska mycket text, men bl a så står det att min hårddisk är full, jag har väldigt svårt att tro det, jag rensar ganska regelbundet. Jag har en laptop och där fungerar det bra, det är bara på min fasta dator.
Bl a så står det att det inte gick att hitta meddelandedatabasen.

Får försöka nästa gång att skriva av texten
Okay
att ta reda på om din hårddisk är full är ju lätt åtgärdat om nu inte du fått in nåt skit i datorn. Kolla utforskaren eller tryck på dator som finns på skrivbordet om du inte tagit väck den.
Hur längesedan är det du gjorde en diskrensning?
Annons
Jag gör nog en diskrensning minst en gång i veckan och jag har inga andra problem som jag kan se.
Kan man inte avinstallera Window live mail och ínstallera på nytt. Det är ju inget större problem, men det är irriterande.
Visst kan du avinstallera det och lägga in det på nytt men det ger ju inga svar på vad som var fel eller hur. Har du scannat datorn efter malware/spyware och annat skit som kan landa i datorn. Vet att det finns skit som kan landa på datorn som kan säga just att hårddisken är full.
Det finns gratisprogram som är gjorda för att fixa detta.
http://malwarebytes.org/ är ett som finns på svenska.
http://www.superantispyware.com/ är ett annat.
Har bägge på datorn som jag kör regelbundet. Testa Malwarebytes först.
P.s du har inte varit inne och ändrat nåt i Windows Live Mail? Man kan ju klicka på kontot och välja egenskaper och där kanske du klickat bort nåt.
En bild på vad felmeddelandet säger hade varit fint. Kan du ta en "print Screen" och maila mig så får jag se vad som är felet. Min mail står i min profil här på IS. Vill gärna hjälpa dig om jag kan
jigsaw!

Har du sett att den du"stöter"på är 70 år. Dessutom väl bevarad.

Det är mitt revir. Så håll dig lugn.

Hej, jag skall försöka med malwarebytes.
Skall försöka få med hela texten, återkommer med den.
kerstinelisabet!



Det är dags för min omtalade "fabriksinställning" på din stationära dator.

Du vet hur man gör. Det är jag säker på.
jigsaw

Kan du förklara varför jag kan ta emot mail,men inte skicka?? I windows mail.
Thomas2!

Nu är det dags för mitt patent. Gör det nu. Annars blir det bara värre.
Snart dyker det upp konstiga meddelande. Det har det nog redan gjort.

Kan man inte använda Windows Mail. Då är det kris.

Jag lovar!






Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem