Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Spara bilder i Powerpoint

Spara bilder i Powerpoint

Har fått en fil skickad till mig i pps format. Skulle vilja spara dom olika bilderna. hur göra? Om det nu går.
Antal svar på detta inlägg: 8
jigsaw. Gör som jag. Gör bilden/bilderna så stora du kan i PP. Så att du ändå kan komma åt Skärmklippsverktyget. spara som "Arkiv och "Spara Som". Då hamnar de i bildarkivet. Skärpan blir kanske inte 100. Men det är det enda jag kan komma på.
jigsaw, har du testat med att högerklicka på bilden, har för mig att man får upp i alternativen Spara som bild.
misko har rätt. I mitt Open office funkade det. "Spara bild som" Namna och sökväg. Bra skärpa!
Annons
Tack ska ni ha. skärmklippsverktyget fixade saken. Nu kan man detta med. Frugan sa att en jobbarkompis testat och det gick inte. HA! där fick dom.
Då kanske man skulle installera OO istället då. Mitt Office 2007 finns inget spara bild i högerklicket. Verkar som gratis är bäst i detta fallet.
Hade fel. "Spara som bild" stod det. Men resultatet blev densamma.
Men man måste ställa musen över bilden och inte via Arkiv...
Fint att det fixade sig. jag har flera bildspel i just pps och med vackra bilder o motiv.
Skall jag tillskicka dig någon?
jigsaw Vitsen är att så fort man högerklickar på bilden i pps så blir den markerad och man kan välja Spara som bild
Ozzy, Vackra bilder får man inte för många av så varsegod att skicka om du vill.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem