Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

vaddå grupp

vaddå grupp

hej eric
jag har oxå sjukersättning men jag undrar vad du menar med grupp?
Jag har haft de sen 1998 o jag har aldrig hört nåt om nån grupp.
Det ja e förbannad på är att när jag blev sambo som drog dom bort 500kr o sen när jag fick barn tog dom 500kr till!
Så nu har jag 4900kr, jag har inte rätt till någe bidrag för min sambo tjänar så bra o vi har låg hyra.
Min inkomst 4900 netto
Min sambo 9000 netto
hyra 3500 kr
1 barn
jag tycker de e för jävligt, jag har oxå dyra läkarbesök, mediciner samt att jag ligger inne var tredje månad pga av mina kroniska skador , plus att vi nu bor på landsbygden för att komma ner i hyra, men då måste man ju ha bil för att ta sig överallt o de kostar ju på!!!!!!!!
Antal svar på detta inlägg: 5
Det jag menar med grupp var att förr tillhörde jag gruppen "sjukbidrag" nu tillhör jag gruppen "aktivitetsersättning" på grund utav att jag bara är snart 21 år. Jag får sjukbidrag igen när jag är 30 och när jag fyller 21 så höjer de lite, och sen igen när jag fyller 23 så höjer dem igen... Vart annat år alltså... Har jag fått reda på nu...
Men vänta nu: förr kallades en person (kvinnan) som var hemma
för hemmafru, och fick ingen lön alls. Då fick de leva på mannens lön. oavsätt vilka utgifter man hade eller hur sjuk hon än var.

Har ni inte märkt att dessa tider är tillbaka.
Det anses ju att vi inte har råd med sjuka/gammlingar/arbetslösa.

gör som jag.. kör moped och var glad endå
Annons
Nej det kommer nog bli ännu värre Göcke har jag en känsla av... Solidaritet om medmänniskor blir allt mer bortom denna tid....
insändarkommentar i SvD för nån vecka sen som är i toppklass

"Förr kunde två personer leva på en lön. Så är det fortfarande, skillnaden är att du inte känner den andre personen..."

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem