Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows security center problem

Windows security center problem

Efter jag installerat Comodo antivirus på datorn så funkar fan inget ting. Kan inte installera uppdateringar eller datorn startar långsamt och allehanda problem. Comodo är borttaget och Panda Cloud ligger nu på datorn. Det funkar bra så långt, men i åtgärdscenter så varnas det för att windows Security center inte kan startas. Har varit inne på tjänster och försökt starta men det hjälper inte. Vad är fel?
Antal svar på detta inlägg: 9
jigsaw Du kanske måste överväga en ny återställningspunkt
till innan då datorn fungerade perfekt.
Ja kanske det men det löser inte mina problem. Jo problemet kanske löses men inte varifrån problemet kom. Har googlat lite på eländet och det kan vara ett malware som spökar men det verkar otroligt att få in skit på mindre än 10 minuter utan viruskydd.
http://forums.comodo.com/svenska-swedish/problem-att-bli-av-med-comodo-t27685.0.
html

kanske samma problem?
Annons
Jag skulle nog föredra att du avinstallerar Comodo Antivirus och installerar om det igen för det har hänt något under installationen. Jag installerade CIS 4.0 och har inga problem med min. Jag vet inte vilket OS du kör men jag har Windows 7 Ultimate är jag kan öppna alla program.
provat reparera comodo?
Så då kan jag andas ut igen. Tog lite tid men nu funkar allt igen.
zenit
till dig så vill jag ge ett stort fång rosor. Till er andra så tackar jag er för er hjälp.
Jag får tillägga en liten undran. Kan dessa uppdateringar orsakat mina problem?
KB 976264
KB 979099
för mycket testande utan att riktigt avinstallera
mellan varven
är nog den mest troliga orsaken
Göcke, Jo det kan kanske vara så. Om jag nu avinstallerar med Revo Uninstaller på nivå4 då får jag ju bort det mesta som tillhör installationen. Efter det så går jag igenom datorn samt regedit och kollar om jag kan hitta nåt som ligger kvar av det avinstallerade programmet. det sista jag gör är att köra CCeaner för att kolla registret efter kvarglömda nycklar.
Vad mer kan jag göra?
Sen är det konstigt att Avasten kunde reparera allt så det började funka igen eller?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem