Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Genväg till gadgets i Windows 7

Genväg till gadgets i Windows 7

Sidopanelen som fanns i Vista finns ju inte i Windows 7. Min fråga är om det går att få till en genväg tex på skrivbordet så man kan öppna sina gadgets lite smidigt när man vill ha dom där. Man får väl samla alla sina gadgets i en mapp elle nåt först men hur då? Var ligger dom nånstans? System32 kanske? Nån som vet eller har trixat med detta.
Antal svar på detta inlägg: 10
Dom som följer med 7:an når du väl med ett "högerklick" och sedan gadgets?
Nerladdade kan du spara var du vill

C:\Windows\winsxs
tror jag bestämt du hittar dina gadgets om jag inte minns helt fel (Göcke nämnde detta för ett par dar sedan)
Wacko
Tack för ditt svar. i C:\Windows\winsxs hittar jag inget som jag har nytta av. Har testat att ladda ner och spara gadgets men då installeras dom bara. Visst det ska dom göra men jag vill kunna som skrivet innan, samla alla gadgets som jag vill ha i min sidopanel och kunna öppna denna när jag vill. Inte högerklicka och lägga till en och en. Vill oxå kunna bestämma om sidopanelen ska starta med windows eller inte. Allt detta var enligt mig enklare i Vista.
Ett skitproblem egentligen, men datorn ska väl göra som jag vill och inte omvänt.
jigsaw , du vill alltså återgå till det gamla, det ingen ville ha!!! lycka till, det är ganska enkelt
Annons
Det verkar som Vista trots allt vinner i längden.
Här kan man ju anpassa sitt Vista så det ser ut precis som Windows 7
Om man nu vill förstås.

http://www.idg.se/2.1085/1.301698/15-gratisverktyg-for-ett-battre-windows?
Göcke, din filur .
Gamla och gamla det vet jag inte men en gänväg till dom gadgetsen jag vill ska starta samtidigt hade varit bra.
Jag har laddat ner gadgets och lagt i en mapp men det funkade inte för dom bara installerades sen kom jag inte längre. Har sökt efter gadgets på C:/windows För att se om jag kunde hitta nåt att använda, men inte heller det gav något resultat.
Så nu Göcke kanske du kunde förklara för mig och resten av världen hur man gör. Det är ju så enkelt
Ozzy:
Vista vill jag definitift inta ha tillbaka men just detta med att kunna sköta sin gadgets lite smidigt det saknar jag.
principen är att ni kan använda en kopia av funktionen från vista i win7
fallgropen är att ni måste kunna jobba med filbehörigheter
eftersom de ligger under windows paraplyets säkerhetsnivåer.
workarounds finns om ni googlar. men där kan man ha frågetecken på hur säkra de är och vad de gör i bakgrunden.

det är alltså en lätt nivå men med viss reservation av att ni måste kunna
lite annat brevid, för att lyckas.
i detta hör även att de inte ligger på samma platts i de olika i filträdet
och skall ni lyckas måste de hamna rätt.
Tack Göcke!
Googlade lite på workarounds och har hittat lite intressanta saker. Frågan är väl om man vågar. Jag kan tänka mig att man måste ändra i filen vilken som får göra vad, alltså högerklick/egenskaper/säkerhet. Sen om det är admin eller min dator jag ska välja det är frågan. Gör jag fel så funkar ju inte gadgetsen alls sen.
läst detta ?

Drag a gadget close to the edge of the desktop—or another gadget—and watch it snap neatly into place for a streamlined look.


http://www.microsoft.com/windows/windows-7/features/gadgets.aspx
kanske detta hjälper
http://www.sevenforums.com/tutorials/587-vista-windows-sidebar-reinstate-windo
ws-7-a.html
zenit, Så enkelt så detta tänkte jag inte på. Får man inte det man vill ha så får man ta det man kan få utan för mycket strul.
Din första länk gav mig tipset. Högerklicka på skrivbordet Visa/Dölj gadgets.
Den andra länken har jag tittat på men jag sitter nöjd nu för tillfället.
Vad skulle man göra utan dig

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem