Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Pension

Pension

Detta har jag förstått länge. Nu får jag sluta äta på min bykrog.

Det blir falukorv och makaroner varje dag hemma i ensamheten.

Nu är ju så många arbetslösa att det blir ändå större underskott i år.

www.e24.se/makro/sverige/underskott-i-pensionssystemet_1925897.e24
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Jag som hade tänkt bli en världsberömd globetrotter när jag bir pensionär.
Kriklund!

Du tycker det är jobbigt att resa till Askersund. Jag lovar!

Går bussen kl. 09.00 så vaknar du 04.00. Klarvaken.
Jo jag vet. Jag åker ganska ofta och hälsar på mina vänner i London. Jag beställer resan i god tid. Denna gången har jag t.ex. 4 månader på mig att planera min efterlängtade resa. Jag går omkring på jobbet och ser fram mot den, drömmer om vad jag ska göra, vilka platser jag ska besöka, hur många pubar jag ska besöka o.s.v.
Men sedan när den hett efterlängtade resdagen infinner sig så vet jag att jag kommer tycka att det är skitjobbigt. Jag är ju ledig, jag slipper gå till jobbet, Jag skulle kunna ligga kvar i den sköna sängen och bara slöa, men jag har ställt till med en resa....

Jag vet att det är sådär jag kommer att känna det, och jag är inte ens pensionär än, men väl framme på min destination i London så känns iofs allt bra igen tills det är dags att resa hem. Det är själva resan som är jobbig!

Man brukar säga att det är resan som är målet, men i detta fallet känns det inte riktigt så.......
Annons
Kriklund!

När jag var yngre kände jag inte så.

Men på äldre dagar blir det precis som du säger.

Flyga är stökigt och trångt. Långresor till USA. 12 timmar i ett trångt säte.
Dessutom bjuder dom på öl. Långa köer vid toan.

Då önskar man att man var hemma vid sin TV och Dator.

http://www.flightradar24.com/

Förstå att ni tycker det är jobbit att flyga,när man ser detta virrevarv!! Huga liga!!
Jag vet en sajt från flygplatsen i Los Angeles.

Tyvärr är den ur funktion.

Men där startar och landar dom nästan varje minut. Hela himlen är full av flygplan som
ligger på väntan.

Verkar totalt vansinne. Jag har testat mina anlag för att bli flygledare.
Det passade inte mig.

Rena snurren.
Jag gillar ju att fotografera så när jag är i London har jag alltid kameran framme. Där finns det gott om gamla miljöer. Medeltida borgar, dimmiga gränder i Whitechapel som lockar fram fantasier om Jacks illdåd o.s.v. men där är ständigt alla dessa flygplan. Får man med en bit av himlen så nog sjuttsingen är det ett flygplan där. Lyckas man undvika himlen så har man alla de där övervakningskamerorna. De hade iofs behövts på Jacks tid...

Ett annat gissel för en fotointresserad i vilken stad som helst är alla de där byggkranarna. Ett tag funderade jag på att speciellisera mig på att fotografera byggen. De kom ju ändå alltid med på alla kort. Finns det någon färdigbyggd stad?
Den här tråden handlar om vår pension.

Nu är vi hux flux och fotograferar i London.

Finns det något mer att fotografera i London som inte redan finns på nätet.

Jo! leike-Kriklund-Göcke står och håller varandra i händerna på Trafalgartorget.

Viken bild!

För att återgå till tråden.

Nu får vi pensionärer 100:-/mån mer om vi röstar rätt.

Undrar om dom vet att" Dagens Rätt" kostar 75:-
Men då får du ju till "Dagens rätt" Och pengar över!! Vad ska du göra med dom???
KÖPA ÖL

Dom driver med oss pensionärer. Helt klart.

P.S!

Jag glömde din medverkan på fotot på Torget i England.

Det skall vara Thomas2-Kriklund-Göcke-leiake-Ozzy.

Många fler men man måste sätta en gräns.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem