Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Epost

Epost

hej. testar att skicka epost till mina hotmail.com har 2 st. men eposten kommer bara fram till ett av dom , någon som kan ge tips om vad det kan vara.
Tackar på förhand
Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

slaslan , rent tekniskt , så är det så att när en ny version av os tas fram, så skall leverantörerna av hårdvara hänga på med både drivrutiner och eventuell uppgraderingar i programvara.

när Hp skriver windows 7 ready
är det samma sak som när tvtillverkarna säger liknande
man lockar med något som inte är färdig.

försök att scana in i något ritprogram och gå den vägen
för HP-s programvara är inte OK för detta.
gomorron på er, ska ha ett samtal med hp idag och se vad dom kommit fram till

återkommer med svar ifrågan.
men göcke jag få uppfattningen att du inte tror att jag kan scanna överhuvudtagit men så är inte fallet, är bara direkt till epost det inte funkar .

men har som sagt den möjligheten på min laptop med vista, scannar ju inte så ofta så det är inget stort problem heller för den delen.
ha nu en bra dag och hleg försvinner till landet återkommer på måndag
slasan.
Har du tankat ned sista drivrutinen och de tilläggsuppdateringarna som gäller för skrivaren vid uppgradering från Vista till Win7.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=4062&lc=en&d
lc=en&cc=us&lang=en&product=3793676
Annons
hej perask är ju så här att jag har en dator med windows7 och en laptop med vista.
så jag har ju inte gjort nån uppdatering från vista till windows 7 på någon dator.
men testade änndå att hämta hem från den länken du skickade , men det lösste inte mitt problem.

som är att jag inte kan scanna direkt till epost på min nya maskin med windows7, men däremot på min laptop med vista på.

har skrivaren i mitt trådlösa nätverk.


ps har tankat ner alla dom senaste drivrutinerna från hp också, plus att en tekniker på hp jobbar med saken för att se vad det är som felar.
slaslan , nej jag tror inget , jag börjar alltid från 0 på problem

men man kan felsöka på många sätt.
tydligen fattar du inte mina vinkar , så jag lägger ned försöket att få dej att inringa problemet.
Jag vet bara att funktionen att scana in en sida och sända det i ett mail fungerar
i alla versioner av windows7.
där har du sagt motsattsen. tidigare.

jag har även bett dig att testa att scana in i ett annat program än det du för tillfället
har använt, men inte ens det kan du ge feeddback på.

gör du lika mot supporten, då får du ingen hjälp därifrån.

att scaningen fungerar. är inte liktydigt att mailfunktionen ifrån programet skall
fungera. det är bara en respons på att drivrutinen för scanern fungerar.
Du borde alltså kunna scana in i ett annat program, och där se om du kan maila det vidare.

Jag har lagt ned arbetet enbart för att du skall kunna tippsa om detta ,
så de kanske fixa problemet.
Vem som gör det om det är HP eller Microsoft är för mej skit samma.
Det viktigaste är att du inte hamnar mellan två hötappar
snälla göcke så här ligger det till. när jag på min skrivare ska scanna så får jag upp två alternativ laptop eller stationär väljer jag laptop då får jag upp flera alternativ att scanna till bland annat till epost, men när jag väljer stationära dator finns inte det alternativet med, utan då måste jag först scanna till en fil på datorn sedan skicka den med epost.

hoppas jag har varit tydlig nu då.
har försökt med allt som du och alla andra har tipsat mej om, men har inte funkat, nu ligger bollen hos en tekniker på hp som ska försöka fixa det hela.
tänk att man måste dra det ur dej
vi är ju inte fjärrskådare

säg då till HP att programvara till scanjet4890 bla fungerar
tack göcke , men är ju det jag hela tiden har försök att säga , men nog om det nu .
så du menar om jag laddar ner programvaran till scanjet4890 så ska det lösa mitt problem.
ska framför till hp när dom ringer om detta, ha en bra helg.
och tack för att ni lyssnat
slaslan , nej jag menar att HP skall titta på rogramvara till din Kombiskrivare
de borde kunna fixa det genom att fixa en uppgradering i programet
okey dom håller ju på med det just nu , dom sklulle ringa tillbaka när dom kom fram till vart felet ligger, men tack än en gång för dit tålamod .
ska medela när jag fått svar av hp *L* ha det gott

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem