Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Elavtal

Elavtal

Ska skriva om mitt elavtal haft ett 3 årigt,Ska man ta rörligt eller bundet
Finns det några tips, själv blir jag bara förvirrad
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Just nu skulle jag nog vänta ett par månader. Tror att priset kommer att sjunka en hel del.
Alla undersökningar har vissa dom som haft rörligt har tjäna på det ...men vill man ha en exakt budget å känna sig trygg bind på ett år .
Ingen vet var elpriset hamna på nästa vinter,om det blir kallt. Så vänta tills det sjunker till "Normal" nivå och sedan bind på ett år!
Annons
Ja de lutar nog åt att avakta med rörligt ett tag ,
Thokas2. Vad menar du med att priset ska vara normalt. Jag är på väg att teckna avtal på 1, 2 eller 3 år. Min fråga är då öm 102 öre inkl. är normalt??
Det är väl rätt normalt, men är man lite observant på erbjudanden så kan man ibland hitta bättre. Jag hade turen i slutet på nov att få ett 1 års avtal på 85,5 öre. Dessförinnan hade jag haft 102 öre föregånde år
Per Ask. Vad tycker du är vettigast? 1, 2 eller 3 år, En del bolag har fast årsavgift på ca: 350:-. Räknar du in denna avgift i priset och vilken årsförbrukning? Min ärsförbrukning är mellal 11.000 och 12.00 KWh/år.
Elpriset är väl per definition lägre på sommaren, eller?

Jag skulle köra rörligt ett par månader och sen kolla runt juni/juli när priset (troligen) är som lägst och då binda 1 eller kanske 2 år.

Alternativet är ju att gå med i Kundkraft och låta dom förhandla för dig.
http://www.kundkraft.se/
Jag har vart medlem där i 3 år nu och det funkar klockrent måste jag säga.

Jag har ungefär 14 000 i förbrukning.
Det är väl som du säger att man måste kolla den fasta avgiften också. Jag minns inte om jag gjorde detta i det här fallet.
Annars har jag kört med 1 års avtal några år. Ibland tjänar man ibland förlorar man, men jag skulle med dagens erfarenhet vänta några månader innan jag band avtalet
Alla vet väl att det finns något som heter nätavgift. Den kommer på en separat
faktura för att lura oss lite.

Byta elbolag är lika meninglöst som att byta teleoperatör. Man tjänar inte en
spänn. Tvärtom tror jag. Bara krångel.

Om kraftproducenterna sänker elpriset då höjer staten energiskatt,moms och
lite annat som dom hittar på. Jag väntar på trängselskatt i elkablarna.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem