Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Textstorlek ändra i Comodo Dragon

Textstorlek ändra i Comodo Dragon

Någon som vet hur man i "Comodo Dragon" webbläsare, ändrar textstorleken att visa större text "Permanent" när man surfar.
Har gått in och försökt ändra "Under huven" Textalternativen. Men det sker ingen aktivering/förändring efter spara.
Vill slippa Ctrl+scrolla eller gå in på Zooma hela tiden så fort man byter en sida på Nätet. - Har man svag syn så skulle detta underlätta hanteringen..
Tacksam för svar.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Hjälpmedel i kontrollpanelen, funkar inte det i webläsaren?
På brevet uppe till höger,klicka sedan Zooma in,mindre ,normal,större.
Missuppfattade dig Ozzy! Glöm mitt inlägg!! Jag vet inte hur man får det att blir pemament?
Annons
finns det ett kugghjul så är det under avancerat läge som typsnitt
använd aldrig mindre än . eller något sådant
Nej Göcke! Så långt i utvecklingen har inte comondo kommit!
Det intressanta är att samma sak gäller även Google Chrome. Men där visas texten "normalt" två snäpp större text permanent på skrivbordet med samma grundinställning på texten,
Går inte heller där att ändra om någon försökt.

Göcke Minsta strlk. satt till 13 men ändrar man till större, händer inget.
Det går att ändra men det är inte alla sidor som påverkas av ändringen. Gå in på skiftnyckeln/alternativ/under huven och ändra i " ändra inställningarna för teckensnitt och språk". Jag ändrade alla 3 till storlek "24". visst ändrade det sig men som sagt inte på alla sidor. Kolla Googles startsida och ändra till klassisk sida efter ändring så ser ni.
Är det ingen mer som tycker det är småttigt i Comodo Dragon jämfört med andra webbläsare, vilken som helst?? Och som reagerar på detta och skulle vilja ha till en flexibilitet i läsaren vad gäller texten.
Jo tack gärna! Men det kommer nog vid nästa uppgradering.
Pellet. Även om så vore gäller det ju endast nämnda webbläsare. Finns väl ingen Kontrollpanel som bara servar enskilt, eller gör det det?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem