Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Skandalen i Bjästa

Skandalen i Bjästa

Stackars han med sitt riktiga namn Oskar, som gick i samma klass som den dömde med det fingerade namnet Oskar. Nu är enl. Aftonbladet hotet riktat mot den riktige Oskar. Tänk så sjukt det kan bli, hoppas bara att inte alla innevånarna i Bjästa "vänder kappan efter vinden"... Snacka om masspsykos!
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Thomas2!

Du bor ju själv i ett litet samhälle.

Du vet troligen det mesta om dina grannar. Dessutom har du kört buss. Då vet du ju allt. Fattas bara att du extraknäckt som lantbrevbärare oxå.

Tänk efter innan du svarar.
Jag hörde just ett reportage från Bjästa. Befolkningen där verkar fortsätta på den inslagna vägen. Nu säger de sig iofs tycka synd om flickorna (Kan väl knappast annat), men man slätar samtidigt över t.ex. prästens handlande. Man önskar ju att religiöst folk inte var så snabba på att försöka släta över felaktigheter som begåtts av likasinnade. Katolska präster med sjuka böjelser, Terrorhandlingar i Mohameds namn, och sådant tokhandlande som i Bjästa, eller Knutby för den delen borde bemötas med ett starkare fördömmande för att jag inte ska inta en misstänksam ställning till s.k. religiösa människor. Som det är nu så frågar jag mig nu mera alltid vad den, eller den har att dölja när de säger sig vara troende.
Hmm och nu så är det nya hot både mot rektorn och skolchefen , men inte har man börjat klara upp dom hot mot flickan .
Men nu när killen och hans familj får hot då ska det minnsan undersökas och utredas .
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bjasta-polisen-utreder-nya-nathot_4507123.s
vd

Jag är helt imott att hota folk men vad jag inte fattar i den här historien är att man fotfarande inte verkar bry sig om alla hot flickan har fått , men från kommunens sida så ska det nu plåstras om med att man omhändertar pojken och man ska betala flickans skolgång , undra hur hela den här storyn hade varit i dags läge om inte Uppdrag Granskning fans , jag vet att dom fick nu nån dag ett fint pris i USA och det är dom värda .

Jag undrar hur hon mår just nu den stackars tjejen och även den andra flickan spontant så känner jag att jag vid den åldern skulle helt enkelt gå under och jag undrar finns det nån innom den orten eller kommunen som är kapabel att ge riktig hjälp till dom .

Liknade saker har hänt förr och jag tror inte det här är sista gången vi får höra om liknande .tyvärr.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem