Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med internet o bredbanstele

Problem med internet o bredbanstele

Jag har jätte problem med min fasta telefon och bredbandet ( fiberlan) sen en tid tillbaka så har folk inte kunnat nå mig för när dom har ringt så går det inte fram några signaler eller så tuttar det upptaget , efter ett tag så märkte jag att även mitt internet slutar att fungera (låser sig) oftast om jag ska se nåt på Svt play eller liknande .

Jag har ringt Telia flera gånger och nu efter många om och men så ska jag få en ny Swich men jag känner mig inte nöjde med det för jag vet andra här i Trollhättan som nyligen skaffat bredbans telefoni och det strular hos dom också , , jag får säga att från det att jag skaffade IP telefoni så har jag haft problem det har jag beskrivit till Telia och från början ( förra året) så sa en på supporten att felet låg hos dom allt hade låst sig vad det gällde min telefon .

Jag har mycke kontakt just nu med sjukvården både för mig och min sjuka mamma , i går kväll så ringde en läkare och samtalet bröts tro mig det är inte så lätt att få tag på läkarna han hade ju inte tid att vänta o se om jag ringer upp eller om jag ger tusan i det , samma vad det för ca 4 veckor sen då ringde dom från medicinmottagningen och det tuttade upptagen jag fick ett brev från dom om mitt telefon nummer verkligen stämde eller om nåt va fel Ja ni ser hur det kan bli när saker inte fungerar .

Nu har jag en fråga i det här , jag behöver min router mer men jag har glömt vad jag ska göra med den blåa sladden för den röda ska väl in i datorn det är ju själva datakabeln men den blåa har jag ingen aning om var jag ska ha jag minns inte om det är just bara till router och ADSL som den behövs

Tackar för svar och gud bevare oss från telia ( fast oftast så fungerar Telia bra ) men inte i det här fallet :(
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Det blev lite fel i min fråga , det ska stå att jag INTE behöver min router mer.

Jag har i alla fall löst problemet med sladdarna testade mig fram , jag tycker det kan va lite osäkert att testa saker ibland då jag är rädd om min dator men det gick ju bra denna gången *S*
Har nu haft Cellip IP telefon i 5 år.
Funkar helt superbra.
(utan Telia jack),enbart modem.


http://www.cellip.com/sv/index.html?gclid=CKGG9NeUw6ACFccrDgodImwgaw


Kan jag varmt rekomendera.

chrille2
Tack chrille2 jag ska kika på det .

Fast jag ska få en ny swich från Telia så vi får se om det går bra då men nåt säger mig att det inte kommer att göra det då jag vet att fler personer i Trollhättan har problem med Telia just nu och det är både mobilt och fiberlan och adsl i alla fall när man har bredbanstelefoni och internet hos dom så verkar nåt gå fel mycke fel . Det verkar just vara swichar som inte är dugliga.
Annons
Bea , problem är till för att lösas
byter du till någon annan , kan du få problem där också.

jag har en bekant som inte har fått sin iptelefoni klar än på 6veckor
och bredbandet är urkass.
och detta är inte telia som synlig aktör.

orsakerna till problemen är avregleringen och att alla jagar kunder före
samarbete.
mao du ser aldrig var problemet uppstår, bara att du vet att
det är problem. som man sen skyller på den närmaste aktören.
Bea;finns det några andra leverantörer på iptele och fiber i ert stadsnät?
För jag antar att det är fiber i stadsnätet du har,med iptele?

Har själv haft problem en leverantör i vårt stadsnät,Alltele.Hade inte haft telefon på en månad.Sedan bytte jag till en annan leverantör som fixade allt på en vecka.Sedan dess har det fungerat prima

Har du kollat runt efter fler leverantörer?

Det kan fixa sig fortare än vad du tror,och det verkar som Felia inte kan ordna problemen där du bor.Då är det bara att utnyttja sin makt som konsument och byta.

Hos mig fanns det en punkt i avtalet,som var att om de inte kunde fixa felet så har man som kund rätt till omedelbar uppsägning.

Finns det hos Felia?

Har telia trippel och det enda problemet som jag råkat ut för är att nätadeptern till digitaltv`ns modem slutade att fungera! Enligt rykten så ska dessa inte ha så lång förbrukningstid, om det stämmer eller ej kan jag inte svara på men när jag bytte så fungerade modemet igen.
Tackar alla för svar o alla råd :)

Jag ska invänta den nya Swichen för det är nog den som strular , fast nu Seniorita nämde adaptern så undrar jag om inte den oxå kan va boven i dramat nå ja jag får Swichen den 5 April så jag kollar om den fungerar annars så får jag ringa igen o då får dom byta ut allt för det har jag rätt till Avtal gäller inte bara oss kunder utan företaget oxå villket jag påpekade till Telia igår och dom kunde inte göra annat än att hålla med .

Vad jag vet så är det bara Telia som har rätt till stadsnätet här i Thn
Bea , kan jag inte tänka mig, isåfall är ni unika, eller så är det så nytt att färgen inte har torkat ännu.l
>Göcke< tänker du på det jag skrev om stadsnätet ? Jag tror att jag har hört nånstans att BB oxå har tillgång till stadsnätet men inget jag är säker på dom som jag vet har FiberLAN tillhör Telia .

Eller va det nåt annat du syftade på ?
Jo det var det jag undrarde om, statsnätet tillhör det Telia???
tror mer på att det är Trollhättan energi som dragit och äger fibern
men jag kan ha fel ?!

Förmodligen är det så nytt att inget är trimmat och klart

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem