Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Alkolås i bilar

Alkolås i bilar

Detta är nog ett bra sätt för dom som inte kan avstå ifrån alkohol när dom kör bil.

Men jag läste i dag att en kvinna kom på lösningen!! Hon lät sina barn blåsa innan hon körde.

Som tur var tog polisen henne ändå,innan det hände något. Men tänk vad folk kan hitta på!!!
Antal svar på detta inlägg: 10
Thomas2!

Det måste vara en "skröna". Man kan inte låta någon annan blåsa.

Om du har rätt. Så är det ingen bra mor.

Hon har i alla fall inte bruna ögon och svart hår.

Hur förklara man varför barnet måste blåsa innan hon körde??? Måste vara pinsamt!!

Hon kanske sa att hon hade tandvärk?!
Vem som helst kan ju blåsa, som är nykter. Hoppas bara att hon inte hade barnen med sig när hon körde, för då är hon en dålig mor.
Annons
Jo då,hon hade barnen med sig! Dessutom var hon en kulturpersonlighet!!
Jag tycker att det skall sitta ett alkolås i varje bil, för det är en självklar sak för mig att inte ens flytta på bilen om jag druckit annat än en lättöl samma dag.
Bra talat sevve!

Men kan man kringgå detta så lätt!! Otroligt att lura sina barn! Men när alkoholen går in,går vettet ut!!
Det borde gå att förbättra alkolåsen i bilarna.

Mindre barn har mindre lungor. Man borde utforma alkolåsens blåstid såpass att barnens lungkapacitet inte räcker till för en godkänd blåsning.

Sen finns det visserligen personer med diverse lungsjukdomar m.m. men då får väl alkolåsen anpassas därefter enligt läkarutlåtande och sjukintyg..
Jag har aldrig kört fordon berusad.

Jag är nog ensam om detta i Sverige. Kanske i hela världen.

Men man skall ju var bäst på något.



Bra leiake Beundra dig för detta!!
Ja tyvärr så är det inte helt ovanligt att dom som ska köra bilen och är onyktra låter nån annan blåsa den som ska med tex.
Vad det gäller barn så kan dom inte göra så mycke , nu har jag iof ingen aning om hur gamla barnen va men jag tror att en tonåring ( en mogen sådan) skulle säga i från .
Men när man just har hört om vuxna som ställer upp o blåser då vet jag inte riktigt vad jag ska säga typ skyll dig själv om det händer nåt , tyvärr är det ju nästan alltid nån annan bil inblandat om det händer en olycka förstår inte folk att det inte är enbart deras egna liv dom leker med utan även andras !?

Sen måste jag poängtera att väldigt ofta så är det kultur media politiker folk som tror att dom kan göra vad som helst , jag kallar dom rödvins folket o tanterna kallar vi här i Thn Baginbox gummor . Det är ABSOLUT inte riktat mott alla inom dessa yrken och inte heller mot varje kvinna men det finns många såna exempel.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem