Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Vad använder du datorn till?

Vad använder du datorn till?

Om jag kör med plexiburken 800 Mhz/512 och Win 98se med de gamla programmen.
Eller med mellanburken 2,4 Ghz/2Gb med XP och nyare program har ingen större betydelse. Båda sätten ger mig de resultat jag vill ha.

Då kom tanken, varför lägga ut 8-10.000 för en ny burk som gör samma jobb?

Mina ritningar i AutoCad är lika fina oavsett vilken burk jag har. Musiken låter lika och jag är inte lyckligare med en dator till.

Jag har inte IE8, Vista/Win7 osv med finare grafik i 3D. Å andra sidan slipper jag alla problem Vista har ställt till med. Jag provade Vista 2008 och senare Win7. Visst blev jag imponerad av allt nytt men inte blev det bättre. Snabbare gick det bitvis men vem har bråttom då en hobby är en fritids syssla.

Nu kommer tanken hos många - han har inte råd med den nya burken alternativt han är en bakåtsrävare -.
Fel i båda änder, i mitten av 90 talet skrattade alla åt min hembyggda träburk. Alla i omgivningen körde 200 Mhz medan träburken hade 450 Mhz vilket tystade dem direkt. Då tyckte jag det var framåt att ha det senaste och tåget rusade fram tills för 7/8 år sedan.

När jag läser om alla problem de nya alsterna drar med sig minns jag en IT gubbe som servade jobbets burkar. Hans åsikt var: Ett OP system är bra när det uppdaterats 2ggr

Antagligen blir jag nerkörd i skorna med att bankerna minsann ska ha IE7 osv Frågan kvarstår oavsett vilket: vad använder du burken mest till?


Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

att jobba med och i
och då använder jag det OS som är bra för just det jobbet
högsta cpu hastighet räknar jag inte in som ett måste.
Att läsa och skriva e-post, som uppslagsverk och läsa nyheter.
agumentet mot att använda flera datorer är att
idag med de flerkärninga cpuerna , kan du köra alla OS du behöver
virtuellt i var sitt fönster och kanske öppna i egna skärmar.
Annons
För mig har nog datorn blivit som ett opium. Men samtidigt är den min stora inspirationskälla. Här har jag mitt nätverk av människor. Här skriver jag ner de tankar jag vill komma ihåg att ta fram och läsa vid ett senare tillfälle. Kanske utveckla vidare.
Programvarorna som är den hjälp på vägen att både per e-post och Skype hålla den nödvändiga kontakt som för mig är livsviktig när man blivit pensionist och de fysiska vännerna en efter en försvinner.
Man kan kalla det pensionärens sista arbetsplats. Och jag har haft förmånen att på så sätt aktivera hjärnan. Utan datorn hade jag nog legat i graven vid det här laget.
Jag tycker om att fånga dagen och vara delaktig i händelser i realtid det berikar och har för mig blivit ett elixir att bevara lite av den ungdom som flytt.

Men eftersom min tid snart är utstakat, spelar hastighet på mediet stor roll det skall inte förnekas.
Ja vad använder man en dator till.......? Jo nästan allt, Mail, blogga, söka information, hålla kontakten med vänner och familj genom msn osv. Tyvärr så kan man inte fixa kaffe på den så man får gå iväg lite ibland.
Funderar på att ställa en bryggare jämte datorn men då blir nog frugan lite
Jag har min dator för att söka infomation om olika grejer, hålla kontakten med vänner nya som gamla, handla över nätet med, annonsera med, betala räkningar....

Datorn är ett mångsidigt verktyg, nästan lika bra som motorsågen
Jobb datorn (vista utan problem)
e-tjänster till höger och vänster , bokföring , sjv:s e-tjänster för bönder

surfdator (w7)

surfa , e-post mmmmm
Jag använder min dator till nästan allting.

Nu har dom öppnat en affär i närheten som levererar livsmedel vid dörren.

Bara att klicka på . Så ringer det på dörren efter en stund.

Nästa steg blir en HP som klipper gräset
Spela nätpoker är nog det viktigaste.

Sen den sociala biten med mail o chat

O så streamad TV och film

O så som skrivmaskin
pedhan!

Att du vågar spela poker.

Det undviker jag.

Vi satt ett gäng. Jag betade högt. Alla utom en la sig. Den som gick med köpte
4 kort. Han köpte på ett ess. Helt snurrigt

Jag satt med fyra 7:or.Köpte ett kort för syns skull.

Tillslut låg det nog 6 månadslöner på bordet.

Jag synade för jag tyckte synd om min motspelare.
Han hade 4 Knektar.

Efter det har jag aldrig spelat poker.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem