Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Hund

Hund

Är alla rädda för schäferhundar!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Absolut inte, varför skulle jag vara det?
Annae Det verkar vara många som är det.Man blir ledsen.Dom är snälla Ägarna kan vara tokiga!
Jag är försiktig med okända hundar, inte bara schäfer. Men rädd är jag inte. Har själv en "tokig" boxer på tre år.
Annons
Jag har haft schäfer! Han var underbar. Jag är inte rädd för några hundar, men jag har respekt för vissa raser.
Tokiga hundägare finns det till alla raser.
Man ska nog vara mer rädd för ägarna än för hunden, sen är det inte hundens fel om det händer nåt.
Det är alltid ägaren ansvar att se till hunden.
Blir man biten så går man och hämtar studsaren, sen man sen skjuter är upp till var och en.
Jag har haft Schäfer, Boxer och sist en Schabrador!
Jag är inte rädd för några hundar men jag har respekt
för dem alla! Det beror inte så mycket på hundens ras,
om den har ett bra lynne, utan på hur ägaren har fostrat
den !!
...Dom är snälla Ägarna kan vara tokiga!
Sådan husse sådan hund.
Tyvärr kan man inte se om husse är lynnig...
Jag är fruktansvärd hund rädd men jag håller helt med om att jag är mer rädd för ägarna allra helst till småhundar som springer runt och skäller och markerar o ägarna bara ler ( min vovve är snäll) din vovve försöker naffsa mig i benet det är inte kul .

Jag har märkt att dom flesta ägare till stora hundar har mer respekt och vissar det oxå för oss som är rädda .

Jag skulle sååååå gärna vilja ha en vovve men jag vill ha en större ras typ shäfer men jag tror den hunden skulle ta över ledarskapet med en gång iom att jag är rädd och osäker , så jag håller mig till katter :)
För min del har jag väl en speciell doft till hundar. På något sätt blir jag alltid kompis med dom.
Men har ju lite hur man bemöter en hund också.
Långt innan min dotter skaffade schäferhundar och man blivit ännu mer van vid hundarna, så har jag alltid varit vän med hunden.
Sedan tror jag att de som är rädda på något sätt signalerar till hunden att man är rädd. Hunden kanske upplever den personen som farlig.
Vill du inte ha kontakt med en hund så titta inte den i ögonen, nonchalera å gå bara förbi.
Men alltid respekten att den skyddar sitt revir med mattes eller husses ägodelar och framförallt matte å husse i första hand.
Jag är rädd för alla hundar jag inte känner.

Jag är anfallen och biten i alla ändar. Då blir man rädd.
Schäfer som är lös ger mig nervösa ryckningar.

Kamphundar med en ägare som småraglar fram är ju inte
precis något man önskar möta på sin motionspromenad.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem