Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Skatter

Skatter

Undrar ni inte som jag var tar skatterna vägen? Jo jag vet sjukvård skolor m.m Men skatten ökar hela tiden ändå har vi inte råd med skola omsorg sjukvård Om man så ökade skatten till 400% det räcker inte ändå. Sådan fart på sverige som det är nu ändå arbetslöshet och högre skatter m.m Gud hjälpe oss om det blir lågkonjuktur........
Kan någon svara mig som vet Inte det vanliga bara det kostar.
Obs Jag har inte haft något mot skatter tidigare men nu börjar det bli mycket av en 100 lapp får vi kvar 32 kr när moms på mat m.m är betalt
Antal svar på detta inlägg: 4
Hej!

Förr i tiden hade vi nåt som hette progressiv skattesats men på 90-talet sattes ett skattetak för att annars hotade företagen flytta från Sverige..Och på den vägen är det...
Det är det värsta jag vet. Företag som av snålhet flyttar ur landet för att få det billigare. Det är ju hela sverige som drabbas av det. Egentligen borde man lagstadga det, så att man kan säga åt dom att Ta era företag/butiker m.m. och dra åt helvete. :P
Reven[f/] 15& får tjocka feta Göran sin lön.
det inte bara det dyr land. det är ett rik land.. flytta Srt lanka då.

Fajjer får inte andra länder chansen blir rik land?
det massa uppgifter i sverige.. det är 60% produkter kommer utifrån. massa år sedan.. öppna inte du vet något..
Annons
lol

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem