Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Det okända

Det okända

TV 4 har ju många program om Andar, Spöken, Poltergeist osv.

Vad tror ni?

Tror ni på människorna som är med och det som visas eller är det fiction?

Har ni egna erfarenheter?

Senast jag försökte prata om detta avfärdades det med att det var "Fultjack" och att folk inbillar sig alt. "dille"!

PS: Jag vill ha en seriös diskussion om detta!
Antal svar på detta inlägg: 75
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Det finns en teori om, att vi har många "minnesceller" i våra gener eller DNA som det heter och som vi ärver efter våra förfäder! Det kanske är nåt sånt som gör att vi ibland känner igen vissa platser som vi egentligen aldrig har besökt!
Dravel.
Vilken upplyftande kommentar!
Annons
Ja Seniorita verkligen! Men förlåt honom,
han kan nog inte bättre!

Varför kan ni inte förstå att alla är vi olika. Låt dom som nu tror på spöken eller fantomer göra så.
Varför ska det alltid sluta med att Göcke stänger tråden pga tjafs.

Harlekin33 ville ha en seriös tråd men som vanligt så blir det påhopp och tjafs och det slutar med ett hänglås.

Pellets "dravel" till Senorita är bara ett exempel på det jag skriver om. Har avvaktat men tröttnat så jag bara måste skriva av mig.

Disskutera gärna men håll er sakliga. Visst jag har med gjort mina grodor på detta forum det är inget nytt.

Sen till min tro på spöken och andar osv, så visst tror jag. Fyrfota avlidna vänner som går i sängen, täcken som dras av, dörrar som öppnas/stängs oförklarligt det finns mer exempel om ni vill läsa.
Håller med dig Jigsaw. Låt dem som tror på det göra det.
Och oss som anser att det är nonsens, låt oss anse det med
Ni får så gärna tala om oförklarade/okända saker ni har upplevt.
Det kan ju ingen ta i från er.

Människan har ju i alla tider haft pratstunder runt lägerelden
och berättat saker de har upplevt.

Om det är verkligt eller i drömmen har ju i begynnelsen inte haft någon
betydelse. alla har ju haft tolkningsrätt till dem.
Det verkar iallafall klart mer sympatiskt att tro på lite spöken än någon Bibel/Koran/o.s.v. som ständigt slås i huvudet på folk.
Jag hade en gång, en flicka anställd som påstods vara extra klarsynt vad gäller dert mediala.
En gång blev hon allvarligt sjuk och hennes pojkvän sov över på kökssoffan. En natt vaknande han av någon anledning och gick in till fästmön i hennes sovrum. Där på hennes sängkant stt en gammal gumma och strök henne över håret. Så fort gumman uppmärksammade att han stod där i dörröppningen, flög hon liksom emot honom i luften. Men innan hon nådde fram till honom upplöstes hon och försvann i intet.
- Den här flickan brukade skoja med sina arbetskamrater och spå dem i händerna. Vid ett tillfälle ville hon inte tala om vad hon såg, och värjde sig för att ge svar. En kort tid därefter avled just den där personen.
Man vill ju tro, att det som ska ske det sker och är utstakat och bestämt av någon högre makt.
Tro det den som vill. Men nog finns det mycket mellan himmel och jord som vi kanske inte bör ha vetskap om.
Ozzy!

Flickan som du talade om. Hade hon bruna ögon och hette Singoalla.

Jag kände den riktiga Singoalla. Hon med husvagnen.

Hon var faktiskt riktigt mysig och hade humor till max.

Hon kunde fixa alla spådomar. Bara du betalade bra.
Folk är så "korkade" så man kan bara älskar dom. Sa hon.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem