Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Skicka en låt

Skicka en låt

Jag skulle vilja skicka en låt ( mp3) från min dator i ett mail tex ett mail på nån community .
Hur gör jag , det är från min dator jag ska skicka , och det går inte att använda messenger utan måste va i ett mail .

PS!! Snälla håll er till tråden / frågan , jag vill inte ha mer stängda inlägg !

Tackar på förhand
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Inom musikvärlden skickar vi ofta råkopior via SPREND. Alla inblandade kan då korrigera låtar innan man pressar skivan.
Jag försökte skicka den till mig själv , men då går outlook igång och jag använder inte den , vad kan jag göra åt det ? nu för tiden använder jag Telias web mail och hotmail

Aha DedaPera det kan jag testa för då kan jag ju skicka till min hotmail och sen försöka få det me i ett mail på Myspace :) Jag ska bara skicka en låt asså inte nåt helt jätte album eller nåt sånt .

Jag ska testa .
Bea

Det funkar alldeles utmärkt har gjort så flera gånger, skickat till mig och sedan bara kopierade länken och klistra in på min profil eller forum, eller som ett PM (personligt meddelande) till en viss användare ....
Annons
Det gick att skicka till min hotmail men det gick inte till min Myspace adress :(

>DedaPera < kan du beskriva lite mer för mig om du har tid , kan det va nån inställning på Myspace som jag borde kolla up jag vet att jag har ändrat mycke där då jag har fått för mycke lustiga mail :(

Tackar för all hjälp
Jag tror jag har förståt nu *L*

Jag återkommer imorgon om jag har fler frågor eller om jag inte har fixat det *L*

Tusen tack O God natt på er alla ISare :D
Hur MySpace funkar känner jag inte till.... men du behöver inte skicka hela ditt e-mail, du behöver bara kopiera den länken som du ser i dit mail och sedan klistra in i PM-et till personen du vill ska ha den på MySpace....

( Om jag har förstått rätt så vill du att den personen du skickar till ska ha den sen på sin dator...??? )
Det gick inte , jag skickade till min Myspase mail (jag har en egen adress där ) men sen kunnde jag inte göra så mycke , när jag höger klickade så va det inte många alternativ jag hade , men jag ska kolla upp det bättre i morgon jag är nog lite trött just nu o då funkar ju inget .
Tusen tack igen o jag lovar att skriva hur det går .

Natti natt
Måste göra ett tillrättaläggande:

MP3 är förstörande komprimering

en zip-komprimering är inte förstörande
och ett filformat som ej får påverkas under filöverföringar

hindras man att överföra filen , beror det på helt andra kriterier.
typ att bilagor inte får överskrida viss storlek.
eller inkorgen har en maxgräns osv.

en ensam mp3-låt borde alltså inte vara några problem
Jag håller på och testar nu , igår hade Myspace stora problem med mail så det kan ha orsakat att det inte fungerade .

Min kompis fick ett helt skruvat mail från mig och som jag har hört så va det nåt med mail cetrum där .

Tackar för alla svar
Jag har fixat det nu , jag va tvungen att fixa lite insällningar i Outlooken eftersom jag tydligen måste ha den som leverantör av mina mail , men jag ska se hur det fungerar att copiera länken , nu har jag i alla fall lyckats skicka låten det är det vicktigaste för mig just nu .

Tackar alla för hjälpen och önskar er en bra dag

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem