Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Krångelaffär

Krångelaffär

Jag gjorde en krångelaffär i vintras och skriver av mig lite.

Jag beställde en vedklipp som klipper av ved och klyver den i ett moment.
Dessa klippar fanns i lager och jag betalade den omgående.

Klippen dök aldrig upp så jag ringde och kollade var den var och då fanns den inte i sverige än utan det var 40 dagars frakt på den..

Då blev jag en aning grinig, men det gick över rätt så fort.
När klippen väl kommer, efter nästan 2 månader så fungerar den 10 hela minuter!
Jag ringer till firman jag köpte den av och han som visste något om dessa var inte där.
Efter ett tag ringer konstruktören till dessa klippar upp mig och han berättar att den klippen jag fick hemsänd hade en trasig slang som firman som sålt den skulle byta innan de skickade ut den.
Slangen var inte bytt och då har hydraulpumpen slaggat ihop och motorskyddet löst ut, ev har motorn tagit skada också.

Jag skulle få en motor, pump samt motorskydd hemskickat samt en ny slang, blev det sagt.

Det kom aldrig några delar så jag hör av mig igen och då ska min maskin plötsligt skickas iväg på lagning.
Jag skickar iväg maskinen till en verkstad som de hade och jag skulle få den lagad direkt.
Jag ringer upp verkstaden och kollar så den kommit fram och får då höra att de väntar på motorskyddet som kommer i mitten av nästa vecka.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Fortsätter här för det blev för långt innan....

Samma dag som jag skickade klippen så får jag en avi, med en hel slang.....

I dag ringer jag upp säljaren igen och kollar om jag kan få låna en klipp så länge så att jag får arbeta upp min ved.
Det gick naturligtvis inte...

Senare nu på eftermiddagen så får jag ett mail, nu har de skickat ett motorskydd hem till mig.

Jag har nu författat ett lite halvgrinigt mail till firman som sålde den till mig, får se om de lyckas lösa det här på ett bra sätt och förklara sig lite grann.

Jag skulle helst av allt nu vilja häva mitt köp på klippen.
Och det går, men då ska jag köpa något annat i den firman, för pengarna får jag inte tillbaka.
Det hade varit säkrare med vedyxa och motosåg!!!!
Trist historia.
Annons
Säkrare vet jag inte, Thomas2!
Jag har en väldig schvung med yxan

patrikke!

Inget går upp mot en riktig Spräckyxa med 200 kg kraft bakom!!!
Jag skulle kunna arbeta upp min vedhög på 2 röda minuter nu om jag bara har en bild på dessa struliga säljare framför mig.
Jag har en Hultaforsare faktiskt, som är made in china.

Tack Pellet.
http://www.agma.com/ Kanske hade det varit bättre med en sådan här?


Det går aldrig att köpa något som funkar till 100% nu för tiden!!! SORLIGT!!!
Haha, Thomas2!
Det där går för sakta.

Helt rätt, inte ens säljarna är 100%.
Undrar hur det var när leiake sålde bilar, det var nog bätte förr
Jag köpte en HP-dator för 4 år sedan. Den har aldrig krånglat. Datorn
alltså. Annars brukar ju allt rasa ihop när garantitiden gått ut.

Men sedan finns det något som heter SBS. Men det kan ju inte datorn beskyllas för. Dessutom finns det mjukvara som kan trilskas.

SBS= Skit Bakom Spakarna.

Jag lämnade RH-garanti på mina bilar.

RH= Runt hörnet.
Jag börjar funder på det där med sbs
Fast jag anar att det inte är så när flera har råkat ut för samma fel och säkert samma krångel.
RH, hmm det var nog inga problem för dina köpare då du säkert var en hyvens säljare

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem