Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Deklarationen

Deklarationen

Påminner om deklarationen som snart ska lämnas in om den inte redan är inlämnad.

Jag skickade nyss iväg min på nätet:)

www.skatteverket.se
Ej att förväxla med www.skratteverket.se
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

>patrikke< bra att du påminde om det min ligger där o jag glömmer den varje dag

När vi ändå skriver om detta , när man ska betala åter*grr* kan man då använda postgirot eller måste man betala på banken ??

Och är det den summan som står att man är skyldig det funderra jag lite på iom att det står inom parantes Exklusivt ränta jag kan ju inte räkna ut räntan
Man kan ringa också !

Ring det telefon nr som står längst
upp på Din deklarations blankett !

Men det är ju förstås om Du inte har något
att ändra på din blankett, utan bara godkänna
det som redan står!



Jag har redan varit i kontakt med dom om annat orkar inte tjata mer med myndigheter , jag betalr in så får dom höra av sig om nåt är fel , det lär dom göra pengar vill dom alltid ha
Annons
Med din deklarationsblankett fick du med en inbetalningsavi, bankgiro,(skatteinbetalningskort), där allt är förtryckt förutom beloppet. Har du möjlighet att betala via nätet så slipper du avgiften till banken.

Strunta i räntan. Jag fattar det som att om du betalar in din restskatt nu så står den på ditt skattekonto. Den ska ju betalas i november, så då föräntas den.
pensionär!

Du skulle ju deklarera över nätet.

Det lovade du för flera år sedan om jag inte missminner mig.
Stämmer leiake !
Men "gubben" gillar inte datan,
( för honom existerar bara motorer, speedway
och övrig sport, så datan får jag ha för mig själv!!)
så han ringde om sin deklaration
och då tog han min också !!

>sofus< Tack det är precis så allt står där , men kan jag skicka den med postgiro ? asså ni vet det bruna postgiro kuveret eller om det måste gå via kassan på banken asså peronlig betalning ?

Fast man borde väl kunna betala genom postgirot som alla andra räkningar
Bea, visst kan du betala det så, precis som du brukar göra med dina räkningar.
>sofus< Tack jag har tillfällig hjärnsläpp då jag har fullt upp me men gamla mamma , jag bara tappade allt sen igår kan inte tänka klart .

Jag skriver det för jag kan tänka mig att många säkert undrar hur tusan det är på min tankefront
Ingen fara, hjärnsläpp drabbas vi av alla ibland.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem