Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Så bygger du in datorn i skrivborde

Så bygger du in datorn i skrivborde

Så bygger du in datorn i skrivbordet, vad nu det ska va bra för?
http://www.idg.se/2.1085/1.317868/sa-bygger-du-in-datorn-i-skrivborde
t?utm_source=tip-friend&utm_medium=email
Antal svar på detta inlägg: 9
Man kan ju vara händig med träsågen

Jag tycker förslaget var en billigt och kul alternativ till en dyr HTPC låda på tusen kronor eller mer.
Jag är inte riktigt laddad för detta ärende än, men fantasin finns...
så här gör gör det själv fantasten

[http://www.youtube.com/watch?v=zpEe67zRip8] . .
Annons
en sådan här version, har jag drömt om
[www.sweclockers.com/nyhet/9404-skrivbordet-som-blev-ett-vattenkylt-chassi] . .
Det va jättekul att se när killen byggde om flickans dator, fantastiskt!!!!!!!
Woaoh tjoho... vilket bordschassi, ja det kan man bara drömma om, det skulle vara nått att skryta med...
Min fråga är, jag stoppade i en hårddisk från en xp-dator i min vista men har inte vågat koppla den, skulle man våga det? isåfall har jag då både vista och xp i samma burk?
så enkelt är det inte.

för det första , för att få den hårddisk som du tog från XP datorn , att fungera att köra XP i din nya dator, måste du starta den disken utan den andra och sen reparera XPinstallationen. på detta så måste en validering mot microsoft.

efter detta så måste du installea dualboot och sen instaler den nya datorns disk, efter detta möjligen en reparation av Vista disken OS.

alltså lite som kan gå snett.


alternativt är att instalera wmplayer i vista datorns disk och sen skapa en virtuell dator av XPdisken , men även där så är en reparation nödvändig.

men då kör du ett virtuellt XP i ett Vista fönster

allternativ är att raddera hela xp disken , göra disken till slave och ha den som extra disk i datorn
Ok Göcke, det får bli det sista alternativet när jag då får lust och tid...

Måste först dra hörnsoffan från väggen, dra ut datorbordet från väggen koppla lös alla kablar öppna sidoplåten koppla bandkontakten och sedan montera ihop och tillbaka med möblemanget osv osv...puh puh... blir svett på bara tanken...

Jag ska tänka på saken...
Ja tänk om grejorna fixar sig själva bara genom att tänka
Dä har jag tänkt på många gånger...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem