Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windovs tjänster slutat fungera

Windovs tjänster slutat fungera

Får massor av felmeddelanden, kommer inte ut på internet, excel och word funkar inte. Var till Elgiganten som rådde mig att köra recovory skivorna och det skulle starta automatiskt vilket det inte gör.

Acer Aspire 5738z med Vista Home.

Kör som adminstratör kommer 10 mappar och filer upp. En mapp med en skivbild där det står recovory7.

Hur och vad skall jag göra.

Bengan!
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Är ingen expert, men, när uppstod problemen. Gör i så fall en systemåterställning med datum ställd före det började krångla.
Systemåterställningen fungerar inte. Har försökt.
Skall du inte stoppa i skiva 1 och sedan starta om datorn?
Annons
Systemåterställningen fungerar inte. Har försökt.

Prblemet som jag ser det är att jag inte vet hur jag ska starta recovory skivorna som jag brände vid inköpet av datorn.
Man kan starta systemåterställning från "Felsäkert läge" Vilket jag ngn gång fick göra då det inte ville starta i normalläge. Men från Felsäkert läge gick det bra.
PerAsk har försökt ett antal gånger, får upp inloggningsrutan sen händer ingenting. Loggar jag in händer ingenting. Kör jag Run som adminstratör får jag upp en skylt om att pationen står som noll.
På skivan finns en mapp med skivbild och ordet recovery. Högerklickar jag får jag upp formatera, men vad formateras, är det skivan?

Felsäkert läge vilken tangent är det.
Hur är det på den datorn. Finns det en partion på hårddisken som också innehåller recovery av windows.
Här finns instruktioner, men jag är osäker om det hjälper i ditt fall.
Klipp och klistra

http://www.geekit.se/index.php?option=com_content&view=article&am
p;id=75:ominstallera-operativsystemet-och-formatera-harddisken&catid=65:oevr
igt&Itemid=109
Per Ask tittade på återställning av filer och mappar men hittade inget sånt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem