Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Blixt och Dunder

Blixt och Dunder

Ja så var det då dags för andra omgången i år med Åska och Regn. tropisk fuktighet och runt 20grader varmt. det är riktigt klibbigt. Undrar hur ni har det i Norr och Söder? är översvämningarna i Norr så svåra som de säger på nyheterna?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Vi har inte fått ta del av varken värmen eller solen i Skåne, 15 som högst igår och 17 idag, molnigt och blåsigt
Här i Trollhättan är det väldigt trevligt sommar väder i dag ganska mycke sol .

I går när det va molningt så va det klibbigt så jag vet redan att det blir himmla jobbigt för mig i sommar jag klarar inte av den höga fuktigheten som vi har haft mer och mer av sen 2004 är det väl .
Då dog en av våra kaniner hon klarade inte av värmen jag minns hur det låg en dimma över fönsterna hela kvällen det blev väl lite svalare vid midnatt men det va inte mycke 2 veckor höll det på .

Jag tror det va 2004 eller så va det 2005 .

PS. Det är trots allt härligt nu när våren är här me blommor och sol
Ja körsbärsträna blommar nu, det är grannt

[www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03843.JPG]
Annons
Apropå blixt och dunder, igår va det ett förfärans oväder över Kil (Värmland). Kolla bilderna från en av åkrarna strax utanför Kil och lervällingen som strömmar ut i Sjön Fryken…

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03844.JPG
http://
www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03845.JPG
Önskar vi fick lite mer dunder , det är fruktansvärt kvavt i Trollhättan , det ända jag har hört idag på stan o bussen är folk som klagar på att det är så fuktigt o kvavt inte kul alls .
Det är inte kul att få flera dm regn på en kvart heller
källare som blir vattenfyllda osv.
då köper jag den höga luftfuktigheten och värmen istället.
Göcke, luftfuktighet och värme, då kunde det ha varit skönt med en frisk utedusch.
Jag vågade inte ifall att den gul/gröna kombi-bilen kunde ha hämtat mej.


Bea, samma känslor hade vi här i förrgår... igår kom ovädret... Efter regn kommer solsken???!!!
regnet var ju klar varmt. men jag vågade inte heller, behöll kläderna på.
Visst är det så att inget är riktigt bra , är det nåt man klagar om i hela världen så är det ju vädret
Här i Kungshamn så har det varit ett underbart väder, några har t o m badat, bor ca 150 meter från en av våra badstränder.
Det fläktar ju lite här nära havet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem