Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Framtidsvisioner

Framtidsvisioner

Konstgjort liv skapar oro

Amerikanska forskare har för första gången lyckats skapa en konstgjord livsform – något som orsakat jubel i forskarvärlden.

Tänk att få leva ett sci-fi på riktigt… det är skrämmande vad våra efterlevande kan få gå tillmötes.
Man blir uppväckt på den yttersta dagen av en slemmig varelse med ett huvud mellan benen och som pratar något obegripligt från armhålan… ja ja man kanske vänjer sej…
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

innan dess är det nog frågan om vi klarar att försvara oss mot de bakterier de kan lyckas få fram.
Det finns redan "folk" som uppför sig betydligt värre än så......
Personligen tycker jag att man skall bota sjukdomar med DNA/GEN-teknik!

Kolla hur många sjukdomar det finns i läkarboken så kommer ni få en chock plus alla dom sjukdomar som inte ens är nämda!
Annons
Man ska egentligen inte hålla på och fiffla med naturens gång allt för mycket.. Sjukdomar finns inte för skojs skull.. Det är helt enkelt naturens sätt att hålla ordning på antalet människor och djurarter i förhållande till naturens resurser..

Kolla bara på alla överbefolkade länder. Det är där alla farliga epedemier startar.. Det var samma sak när Europa var överbefolkat under 1300-1700-talet. Då ryckte moder natur in och med hjälp av Digerdöden minska antalet människor med cirka 15 000 000 individer..

Förr eller senare så går det åt helsike när man ger sig på något man inte klarar av.. Jorden är redan överbefolkad och vi överkonsmerar redan jordens resurser.
Just nu så pratar dom om att skapa liv på TV4 fakta!

Jag förstår inte!

Snälla...bota psoriasis, astma, diabetes och andra ÄRFTLIGA sjukdomar FÖRST!!!

Vad håller dom på med???

Det kommer gå åt h-e om vi börjar i FEL ände!

Om vi botar alla sjukdomar så blir jorden överbefolkad och istället för att dö av sjukdomar kommer vi att dö av varandras vapen....
Wacko:

Jag tror du ändrar ståndpunkt den dagen du får cancer och ligger i sjuksängen med cellgifter. Då struntar du nog fullständigt i överbefolkning.
Harlekin33!!

Jag tror säkert du har rätt i den frågan om vad jag skulle göra om jag blev sjuk. Min kommentar var inte en ståndpunkt utan mer ett krasst konstaterande.
Jag tror inte på det där med överbefolkning, jag ser inga bevis för nåt sånt.

Svälten på jorden beror på helt andra saker men låt oss inte gå in på det.
Lasse 940. Sådana människor finns redan ca: 50% av jordens befolkning går med ett huvud mellan benen.Jag kanske inte kan prata som man förstår något från armhålan men konstiga ljud kan jag få fram och många av oss är slemmiga. Sedan detta med överbefolkning så sköter moder jord det med just svält, sjukdommar och naturkatastrofer.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem