Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Betraktelse

Betraktelse

I takt med en stigande ålder så märker jag att jag blir allt duktigare på detta med betraktelser. Just nu sitter jag t.ex. här och funderar över hur jag ska hinna med alla dagen göromål. Jag sitter alltså här och funderar på alla dagens uppgifter istället för att ta tag i dem. Jag kan nu konstatera att mina möjligheter att hinna med mina åtaganden bara minskar i takt med att jag sitter här och funderar på dem. Jag tror att vi ägnar så mycket tid åt att klaga på bristande tillgång på just tid så att den slutligen helt enkelt tar slut. Vi får alltså rätt. Det blir en självuppfyllande profetsia.
Antal svar på detta inlägg: 5
Kriklund!

Du lite över 50 år om du inte ljuger igen.

När du blir 70 då blir du betraktare av dammtussar. Jag har betraktat dom
sedan vårsolen kom. Mer blir det inte.

Jag har tre dammsugare. Men jag tycker om någon av dom.
Dom är så stökiga att hantera. Dessa dj..la sladdar och rör.

En av dom är uppladdningsbar. Den räcker i 10-12 minuter. Det är inte ens
lönt att börja.

Centraldammsugare skulle sitta bra. Men jag är för snål.

Nu måste jag ta i tu med min städning. Det får inte bara bli en betraktelse.
Hmm....intressant betraktelse på ett ganska så vanlig problem. Själv lider jag av "igångsättningsmotstånd". Har försökt med allt men det finns ingen bot.
Efter att ha tittat på "Arge Snickaren" kom jag mig för att dammsuga källaren i dag. Jag gjorde som han sa. Organisera ditt arbete innan du tar itu med det. Sagt och gjort. Jag började med rummet längst in och avslutade i trappen. Borde fått stort A av han snickarn. Tänk vad lätt det gick med lite organistation och tänkande.
- Nu är det bara resten av huset kvar. Men det lär ta sin tid att organisera detta. Det rör sig om flera rum än i källaren. Men jag är glad för det. Att åtminstone börjat tänka över situationen.
Annons
leiake, betraktelse... Jag börjar städa när jag blir tvungen, när då då? Jo när jag vet att det kommer hem folk... då blir det en jäkla rusch... Jag har länge funderat på att låta dammsugaren stå framme jämt och igång med slangen liggandes på golvet. Då kan man sparka till slangen lite då och då åt olika håll...
lasse940!

Jag känner igen mig.

Får man besök. Då måste man städa.
Därför går jag till bykrogen. Då slipper jag besök.

Någon ringer.

-Hej!
-Känner du för lite"dösnack"
-Jaa!
-Då kommer jag om en stund.
-Nä! Vi ses på Piccolo. Så slipper jag dammsuga.
-OK! Bjuder du på en öl som vanligt.
-Givetvis. Bara jag slipper dammsuga.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem