Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Kontaktlistan försvunnen från msn

Kontaktlistan försvunnen från msn

Jag fick ett par mail idag skickade från mig själv, som jag inte har skickat själv.....
Tänkte inget mer på det men nu när jag skulle in på min msn så var min kontaktlista rensad, inte en endaste kontakt har jag kvar...

Vad kan ha hänt tro?
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jaha ja, alla kontakter i min live mail har också försvunnit =(
patrikke!

Jag fick ett konstigt mail av dig vid 11-tiden.

Man kunde köpa Iphone billigt.
Du har virus.

Du får köra min "fabrikare"
Fabrikaren innebär för mycket jobb känns det som nu:(
Sen tror jag inte att det löser problemet då mina kontakter är borta även på webben.

Jag googlade på adressen i mailet som är utskickat och det är fler än jag som är drabbad verkar det som....
www. lbycs.com

Tack för att du berättade att du fått mailet, leiake!
Annons
Har nu sökt efter virus med avsten ich den hittade inga!

Det måste ju vara någon som lyckats klura ut mitt lösenord som rensat bort alla kontakter från win live, hotmail.

Rackarns busar och banditer!
AHA! jag har med fått ett konstigt mail av dig idag patrikke. Samma som leiake hade fått. Jag öppnade det och svarade på det. Man kanske skulle scanna datorn.

Det är säkert det jäkla Facebook som är boven i dramat. Vad har du nu dragit in mig i haha.
hey,
how are you ?
Just received my iphone 3gs 32gb from this website. www. lbycs.com , much cheaper than others and genuine . if you would like to get one,you can check it out,
Regards,
patrik



Så står det i mailet, och det är bara skit om ni får sådana.....
Avsändare i mitt fall är jag själv
snacka om att ha blivit utnyttjad
Vad skulle hända om du skulle göra en systemåterställning patrikke? Bara en tanke.
Hmm

Kan du logga in på Hotmail? Finns dina kontakter kvar där? Hotmailadressen används ju till Msn.

Byt hotmailadress patrikke. bara ett gott råd.
patrikke..testa detta för det brukar hjälpa..Fick själv ett msnvirus på datorn för några år sedan och det enda som hjälpte var just detta som jag blev tipsad om. Det är så tråkigt att få virus i datorn och helst såna som sprids via msn
När jag får nån konstig länk av nån av mina kontakter så skriver jag direkt till denna och säger att hon/han har skit i datorn för man upptäcker det knappt själv.

Ladda hem och installera gratisversionen av SUPERAntiSpyware Free Edition:
http://www.superanti...m/download.html
Starta programmet, klicka på Check for updates.
Avsluta programmet när uppdateringen är klar.

Starta om datorn i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn).

Starta SUPERAntiSpyware och klicka på Scan your Computer.
Bocka för alla hårddiskar (fixed drive/disk).
Välj Perform complete scan
Nästa/Next

När skanningen är klar som kommer det upp en sammanfattning, tryck på OK
Nästa/Next
Utför eller liknande
Ett fönster med Quarantine and removal Complete kommer upp
OK
Utför eller liknande
Avsluta programmet.

Starta om i normalt läge.

Lycka till!



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem