Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Underliga människor

Underliga människor

Det finns en del människor här på IS som får oss sydlänningar att framstå som ett gäng clowner. Självförvållat alltså! Jag vill bara tillägga att så är inte fallet. De flesta av oss är vanliga människor som håller låg profil och sköter oss själva. Visst är det bra att vara hjälpsam, men det får inte gå till överdrift. Man behöver faktiskt inte delta i varje diskussion. Så, sluta upp med att bidra till att öka fördomarna mot oss sydlänningar, snälla! Ibland undrar jag om det är någon som ”driver” med oss på IS!? Är han verkligen en invandrare, den där?
Antal svar på detta inlägg: 10
loan vårda språket respekt.
Låt andra människor vara. vi är olika Slut diskuterad
Jag förstår hur du menar loan. Fast många vet nog ej vart man skall dra gränsen, och det är ju i grunden bara välmenat. Fast det är klart att man kan bättra på sig, och det kan nog alla mer eller mindre. Jag brukar aldrig särbehandla någon på det sättet. Det fungerar bäst så., så har ingen något att ta illa upp över. :)
Du profesor Gösta, vad är detta för svar till loan ? Jag trodde att det var Göcke som var moderator på detta forum !har du inte nåt bättre att komma med ?
Och vem tusan är du för att ha en sånt profil ?
Vet du med vem du pratat med ?
Och det är inte första gånger som du gör så där .
Även jag och flera andra som är irriterad på det sättet man svarar på folk frågor , vill ni göra er löjliga ,gör det! Men inte i detta finna forum!
För det är ingen som födes vetande ,fast det är några som tror det .
Med vänlig hälsning
Markos
PS Ioan..ta det vackert …man kan bli irriterat på det du skev
Annons
Som jag skrev tidigare i en annan tråd så har det smugit in en otrevlig attityd och stämning här på IS.
Jag vill att ni slutar upp med detta nu.
Inga mer inlägg som skapar osämja och irritation vill jag se här på forumet.
Alla skall vara och känna sig välkommna här på IS
Och alla skall få berika forumet med sina kunskaper.

mvh // göcke moderator IS
Markos du har förståd vad jag menar.
vad jag riktar mot loan du skall inte blanda i.
spelar ingen roll vilken hudfärg eller vem den personen är..
man skall inte peka nån personer.
kanske hanske förståd loan menar..

Ett allvarligt svar till:Fajjer
1: Du förstör mig till andra inte jag kan vara själv
2: smyg inte vad jag befinner mig
Hahaha ..

Vem är professor Gösta ?? Är det Göckes "mr Hyde" ?
Enligt min mening är det lite överdrivet att säga att det inte får förekomma några ”inlägg som skapar osämja och irritation” på forumet. Sådant kan man inte undvika då man inte alltid kan vet vad andra retar upp sig på. I diskussioner rörande ämnen som religion och politik är det i det närmaste omöjligt att inte irritera någon. Men självfallet skall man försöka formulera sig på ett sådant sätt att man inte medvetet förolämpar eller provocerar andra människor.

Det jag vänder mig mot i detta forum är vissa personers aggressiva inlägg. Jag misstänker att språkförbistring är en bidragande orsak till vissa rent ut sagt absurda inlägg i denna och andra trådar. Sådant går ju inte undvika men alla borde vara noggranna med att läsa igenom andras och sitt eget inlägg innan man skickar in ett svar. På så sätt skulle nog många missförstånd och urartade diskussioner undvikas.

/Jocke
Hahaha Los Lovos, det var dagens inlägg!
Jag har verkligen försökt att hålla en låg profil. Jag tycker själv att det är fel med personliga påhopp. Därför har jag inte pekat ut någon särskild, så om någon känner sig träffad så kan det bero på att denne inte har rent mjöl i påsen. Annars tar man denna inlägg med en klackspark. Det jag blev upprörd över var att en sån person bidrar i allra högsta grad till att ge näring till människor som redan har förutfattade meningar om personer med utländsk bakgrund.
Sokrates sade en dag att han nog var den klokaste människan i hela världen. Då klev grannpojken in, som inte var mer än 10 år gammal, och sade att deras eld hade slocknat. Pojken bad Sokrates om lite glöd så de kunde tända brasan igen.
- Men lille vän, sa Sokrates. Du har ju ingen spade med dig, Hur skall du bära hem glöden?
- Farbror Sokrates, om du lägger lite aska på mina händer så kan jag bära glöden utan att jag bränner mig.
Sokrates gjorde som pojken hade föreslagit och pojken gick sin väg. Sokrates sopade bort elden och ristade in på jordgolvet - Nu vet jag att jag ingenting vet
loan , mitt inlägg rörde inte din start av denna tråden.

Jag har nu insett att det hade varit bättre att censuerat mera.
men som sagt det är alltid lättare att veta vad man skulle ha gjort
när man har facit i hand.

Och som mitt inlägg nu kom så roar det tydligen peroner mer
en får dem att läsa budskapet.

Jag har förhoppningsvis lärt mig något utöver det vanliga idag och kommer i fortsättningen att handla efter detta.

mvh // göcke moderator IS



Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem